آموزش گام به گام روش دوخت روکش صندلی خودرو
آموزش گام به گام روش دوخت روکش صندلی خودرو

مهم‌ترین ویژگی انواع روکش صندلی ماشین که منجر به متمایز شدن آن‌ها نسبت به هم می‌شود، جنس استفاده شده در ساخت است. اگر بخواهیم که روکش‌ها را در دسته‌بندی درستی از نظر جنس قرار دهیم؛ این قطعه در سه دسته چرمی، پارچه‌ای و ترکیبی از دو مورد اول (چرم و پارچه) عرضه می‌شود که هر یک ویژگی، مزایا و معایبی دارد که دانستن آن کمک بزرگی برای راننده‌ها است.

دوخت روکش صندلی‌های خودرو در کنار زیباتر کردن فضای داخلی خودرو، با جلوگیری از جذب غذا یا دوده و گرد و غبار توسط صندلی‌ها، عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد. به جای صرف هزینه های گزاف برای روکش صندلی برای اتومبیل خود، می توانید خودتان در خانه بسازید. قصد داریم در این مقاله دوخت روکش صندلی ماشین را به شما معرفی کنیم. با ما ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت روکش صندلی ماشین

• ورق پلاستیکی شفاف، کاغذ الگوی خیاطی یا روزنامه
• باند الاستیکی (عرض ۰.۵ تا ۱ اینچ)
• پارچه
• نشانگر
• قیچی
• چرخ خیاطی یا سوزن و نخ ضخیم
• رشته یا ریسمان

مراحل دوخت روکش صندلی خودرو

 

در مرحله یک: الگویی برای روکش صندلی ماشین ایجاد کنید. اجزای صندلی ماشین را روی یک ورقه پلاستیکی شفاف، کاغذ الگوی خیاطی یا مواد بزرگ دیگری برای این منظور بکشید، مانند روزنامه. با قرار دادن کاغذ صاف روی صندلی، خطوط درز را با استفاده از یک نشانگر روی صندلی ماشین بکشید.

الگوبرداری

 

مرحله دوم: قالب را برش دهید. خطوطی را که قبلاً با قیچی کشیده‌اید ببرید، سپس پلاستیک یا کاغذ اضافی را دور بریزید. می توانید بارها و بارها از این الگو برای ایجاد روکش صندلی ماشین مورد علاقه خود استفاده کنید.

برش الگو

 

مرحله سوم : انجام مرحله وارد کردن قطعات الگو با دستگاه دیجیتالیزر و نقطه گذاری

وارد کردن الگو وارد کردن الگو وارد کردن الگو

 

مرحله چهارم: طراحی این قطعات ،اسم گذاری، مرتب کردن و چیدن این قطعات و ارسال برای برش لیزر

نام گذاری و مرتب کردن الگوها

 

مرحله پنجم: برای برش پارچه از الگوی استخراج شده استفاده کنید. پارچه ای که قصد دارید برای روکش صندلی ماشین استفاده کنید باید با طرح پوشیده شود. برای اطمینان از اینکه پارچه کافی برای دوخت قطعات به هم دارید، با استفاده از یک نشانگر، خطوطی را روی پارچه در فاصله 0.5 اینچی از الگو مشخص کنید. سپس با استفاده از قیچی خطوط کشیده شده را برش دهید.

برش و خارج کردن الگو

 

مرحله ششم: با استفاده از چرخ خیاطی یا سوزن و نخ، لبه های پارچه را به هم بدوزید. اگر این کار را با استفاده از نخ و سوزن انجام می دهید، مطمئن شوید که دوخت روی روکش صندلی ماشین شما به اندازه کافی قوی است که در برابر استفاده مکرر مقاومت کند.

دوخت کناره های الگو دوخت کناره های الگو دوخت کناره های الگو دوخت کناره های الگو

 

برای مشاهده محصولات ما میتوانید وارد فروشگاه سایت شده و انواع محصولات و روکش های متنوع را ملاحظه کنید.

نظرات شما