مزایا و معایب روکش صندلی نئوپرن
مزایا و معایب روکش صندلی نئوپرن

الان در فصل پاییز هستیم و روکش های مناسبی را میتوان برای روزهای سرد پیش رو انتخاب کرد تا راحتی بیشتری را در هنگام رانندگی داشته باشیم اما در این پست میخواهیم در مورد روکش های مناسب روزهای گرم صحبت کنیم و در ادامه به انواع روکش ها برای فصول مختلف میپردازیم. این مقاله میتواند برای افرادی که در شهرهای جنوبی زندگی میکنند مفیدتر باشد علاوه بر اینکه میتوان اطلاعات عمومی ما در انتخاب روکش صندلی مناسب را افزایش دهد.

مطمنا برای شما هم اتفاق افتاده است که در روزهای گرم روکش صندلی ماشین شما عرق کرده و چسبناک شده باشد و لذت یک رانندگی خوب را از شما بگیرد. ما در این مقاله میخواهیم در مورد روکش هایی از جنس پنبه و نئوپرن صحبت کنیم که این نوع مشکلات را حل کرده و خاطره یک رانندگی لذت بخش در روزهای گرم سال را برای شما تداعی میکند.  با ما در ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

1. دو ماده مناسب برای روکش های صندلی مناسب تابستان

برای پیدا کردن روکش‌های صندلی ماشین که هنگام افزایش دما خنک می‌مانند، به دنبال پوشش‌هایی باشید که با مواد و ساختارهای قابل تنفس ساخته شده‌اند. برخی از گزینه های عالی عبارتند از نئوپرن (که بادوام و ضد آب است) و پنبه.

  • نئوپرن

روکش‌های صندلی نئوپرن که از مواد مشابه لباس‌های غواصی مقاوم در برابر فشار، دما و رطوبت ساخته شده‌اند، حداکثر محافظت را در برابر آسیب‌های آب، نشت، کثیفی، زباله‌ها و اشعه‌های UV خورشید ارائه می‌کنند. علاوه بر این، روکش صندلی از مواد نئوپرن به راحتی تمیز می شود، فقط پاک کنید و دستمال بکشید، یا با دست بشویید و در هوا خشک کنید. هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید، روکش‌های صندلی نئوپرن به نسبت سایر روکش‌های صندلی خودرو سریع گرم نشده و باعث تعریق بیش از حد نمی‌شوند و برای استفاده در ماه‌های تابستان ایده‌آل هستند.

 

 

نئوپرن ماندگاری طولانی دارد

این ماده یکی از مناسب ترین موادی است که می توانید برای روکش صندلی استفاده کنید. دوام بسیار بالایی دارد. این بدان معناست که کودکان می‌توانند روی صندلی‌ها هرکاری بکنند، سگ‌ها می‌توانند بالا و پایین بپرند، و همه می‌توانند با نشستن روی آن احساس راحتی کنند.

مقاومت حرارتی

روکش صندلی نئوپرن قابلیت مقاومت در برابر حرارت را دارد. این یک ویژگی مهم در مورد روکش صندلی است. بسیاری از خودروها در منطقه ای پارک شده اند که پرتوهای گرم خورشید هر روز به روکش صندلی ها برخورد میکند. مواد نئوپرن اجازه می‌دهد تا گرما به گونه‌ای جذب شود که مانند مواد ارزان‌تر آسیبی به آن وارد نشود.

مقاومت در برابر رطوبت

مواقعی وجود دارد که توقف ناگهانی باعث می‌شود آبمیوه و مایعات دیگر روی صندلی‌های ماشین شما بریزد. اما نگران نباشید روکش صندلی نئوپرن شما از همان موادی ساخته شده است که سازندگان برای ساخت کت و شلوارهای ضد آب استفاده می کنند. این به آنها کمک می کند تا در برابر رطوبت مقاوم تر باشند. اکثر مایعات ریخته شده اساساً پس از مدت کوتاهی ناپدید می شوند. این به دلیل قابلیت مقاومت در برابر رطوبت این نوع از روکش های صندلی است.

راحتی فوق العاده

اگر به یک سفر طولانی می‌روید، نمی‌خواهید هشت یا 10 ساعت روی یک صندلی ناخوشایند بنشینید.  روکش صندلی نئوپرن می تواند به راحتی صندلی کمک کند و سواری شما را لذت بخش تر کند.

بسیار مقرون به صرفه است

در این روزگار که باید هزینه های بالایی را برای بهترین محصولات پرداخت کرد، سخت است باور کنید که روکش صندلی نئوپرن بسیار مقرون به صرفه است. اگرچه آنها ماندگاری طولانی دارند و می توانند در برابر بسیاری از عوامل مقاومت کنند، اما ارزان هستند.

  • پنبه

آیا آگهی های بازرگانی قدیمی را به خاطر دارید که پنبه را "پارچه زندگی ما" می نامیدند؟ خوب، من فکر می کنم به این دلیل است که پنبه قابلیت تنفس بالایی دارد. از آنجایی که پنبه یک پارچه طبیعی است، رطوبت را جذب می کند، به این معنی که روکش صندلی های نخی در مدت طولانی باعث خیس شدن لباس شما نمی شوند. فقط مطمئن شوید از رنگ هایی که عرق را نشان می دهند، مانند خاکستری دوری کنید . البته این نوع روکش ها به دلیل جذب بالای رطوبت ، نیاز به شستشوی مکرر نیز دارد.

 

2. مواردی که هنگام خرید روکش صندلی باید توجه کنید

از آنجایی که دمای هوا در تابستان نسبتاً بالا است، روکش صندلی های خودرو خریداری شده می تواند احساس خنکی و عرق کردن را در افراد ایجاد کند. با این حال، استفاده نادرست می تواند باعث ایجاد مشکل شود. بنابراین، هنگام استفاده از روکش صندلی ماشین باید به چند نکته توجه داشته باشید.

بهداشت را رعایت کنید

در تابستان رطوبت هوا زیاد است و داخل ماشین به راحتی مرطوب می شود و کپک زیادی تولید می کند، مخصوصا مواد ضربه گیر اسفنجی در صندلی که به احتمال زیاد رطوبت را جذب کرده و آلوده می شود. به منظور تمیز نگه داشتن صندلی ها، شما باید روکش صندلی را تعویض و تمیز کنند. در صورت امکان، بهتر است دو سری روکش صندلی برای استفاده به نوبت تهیه کنید.

انتخاب روکش مناسب

به منظور اطمینان از ایمنی رانندگی، هنگام خرید روکش صندلی، باید توجه داشته باشید که آیا اصطکاک کافی دارد یا خیر، به طوری که روکش از لغزش روی صندلی جلوگیری کند که بر عملکرد عادی رانندگی تأثیر منفی نداشته باشد.

انتخاب درست مواد روکش

برخی از پدهای خنک کننده پشمی را باید با دقت انتخاب کرد، زیرا این محصولات در هنگام سرما فوق العاده سرد و در گرما بسیار گرم میشوند، به خصوص پس از پارک طولانی مدت و قرار گرفتن در معرض آفتاب.

نظرات شما