نکاتی که باید در هنگام خرید خودرو در نظر بگیرید
نکاتی که باید در هنگام خرید خودرو در نظر بگیرید

درست است که همه دنبال ظاهر شیک و امکانات مطلوب خودرو هستند، اما غفلت از نکات لازم می تواند سبب از دست رفتن سرمایه ای شود که بابت خودرو به سختی جمع آوری شده است. داشتن خودرو تمیز و سالم یکی از خواسته های مهم مردم محسوب می شود. امروزه با رشد و پیشرفت صنایع و تولیدات حمل و نقل، خودرو نیز از جمله اقلام مصرفی مردم شده و همه روزه در اخبار وب سایت ها آگهی های فراوان از خرید و فروش خودرو را مشاهده می کنیم. در صورتی که برای خرید خودرو چه از نوع صفر و چه از نوع کارکرده باید به نکاتی توجه داشته باشیم.

انتخاب خودرو برای خرید یک تصمیم مهم است که نیازمند بررسی دقیق عوامل مختلف است. با وجود بسیاری از برندها، مدل ها و ویژگی های مختلف برای انتخاب، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، با کمی تحقیق و برخی ملاحظات کلیدی در ذهن، می توانید خودروی مناسبی را پیدا کنید که نیازها و بودجه شما را برآورده کند. در این مقاله، فاکتورهای کلیدی را که باید هنگام انتخاب خودرو برای خرید در نظر بگیرید، به شما معرفی خواهیم کرد. در این مقاله با ما ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید که قصد داریم تا نکاتی که پیش از خرید یک خودرو صفر و کارکرده لازم است رعایت شود را مورد بررسی قرار دهیم.

نکاتی که باید زمان خودروی نو و دسته دوم رعایت کنید

اگرچه بهترین زمان خرید خودرو متعلق به زمانی است که شما پول کافی برای خرید اتوموبیل را دارید و از نظر ذهنی آماده برای خرید هستید اما شاید گاهی لازم باشد کمی صبر کنید.

معمولا زمانی که مدل‌های جدید از خودروها به بازار می‌آیند زمان خوبی خواهد بود زیرا بسیاری به قصد خرید خودروی صفر می‌خواهند که خودروی خود را بفروشند و شما می‌توانید با قیمت‌های مناسب‌تری خودروی مورد نظرتان را خریداری کنید.

کارشناسان می گویند بهترین زمان برای خرید خودروی دست دوم بعد از تعطیلات عید نوروز است زیرا اغلب فروشندگان قبل از تعطیلات سرویس‌های اتوموبیل مانند تعویض روغن موتور، گیربکس، لنت‌ها و شمع‌ها و لاستیک‌ها را انجام دادند و خودرو تا چند ماه نیاز به سرویس جدیدی نخواهد داشت.

1- نیازها و بودجه خود را تعیین کنید

قبل از شروع خرید ماشین، مهم است که مشخص کنید نیازهای شما چیست و چقدر می توانید هزینه کنید. از خودتان سؤالاتی بپرسید: هدف اصلی ماشین چیست؟ آیا به ماشینی نیاز دارید که بتواند یک خانواده را در خود جای دهد یا فقط برای رفت و آمد استفاده می شود؟ آیا به ماشینی با فضای بار زیاد نیاز دارید یا وسیله نقلیه کوچکتر کافی است؟ هنگامی که ایده روشنی از نیازهای خود دارید، بودجه ای را برای میزان هزینه ای که می توانید هزینه کنید تعیین کنید. این به شما کمک می کند تا گزینه های خود را محدود کنید.

2- در ساخت و مدل های مختلف خودرو تحقیق کنید

اکنون که می دانید به چه چیزی نیاز دارید و چقدر می توانید خرج کنید، زمان آن رسیده است که تحقیق در مورد برندها و مدل های مختلف را شروع کنید. به دنبال خودروهایی باشید که نیازهای شما را برآورده می کنند و در حد بودجه شما هستند. مارک ها و مدل های مختلف را به صورت آنلاین جستجو کنید، نظرات را بخوانید و ویژگی ها و مشخصات را بررسی کنید. همچنین می توانید از دوستان و خانواده توصیه ها و تجربیات آنها در مورد خودروهای مختلف را بپرسید.

در هنگام خرید به مدل های مختلف خودروهای خارجی دقت کنید

 

3- نوع ماشین را در نظر بگیرید

انواع مختلفی از خودروها برای انتخاب وجود دارد، از جمله سدان، SUV، هاچ بک و کامیون. نوع ماشینی که انتخاب می کنید به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. برای مثال، اگر خانواده دارید، یک SUV یا یک مینی ون ممکن است انتخاب بهتری نسبت به یک سدان باشد. اگر نیاز به حمل و نقل کالا یا مواد دارید، وانت ممکن است مناسب تر باشد.

4- به کارایی سوخت نگاه کنید

راندمان سوخت فاکتور مهمی است که باید هنگام انتخاب خودرو برای خرید در نظر گرفت. خودروهایی که مسافت پیموده شده بنزین بهتری دارند می توانند در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کنند، به خصوص اگر قصد دارید از خودرو برای رفت و آمد یا سفرهای طولانی استفاده کنید. به دنبال خودروهایی باشید که دارای رتبه‌بندی بازده سوخت خوبی هستند و در نظر بگیرید که آیا به خودرویی نیاز دارید که با بنزین، دیزل یا برق کار کند.

5- کارشناسی رنگ و بدنه

برای کارشناسی رنگ و بدنه شما به یک فرد کارشناس نیاز دارید تا بررسی کند و به شما بگوید آیا ماشین صافکاری یا رنگ دارد یا خیر توجه کنید که این کار را با دقت انجام دهید زیرا می‌تواند بر قیمت ماشین تاثیر گذار باشد و همچنین اطلاعات کاملی از گذشته ماشین به شما خواهد داد.

در این بررسی ستون و سقف خودرو را نیز چک کنید تا ببینید خودرو تصادف یا ضربه شدیدی ندیده باشد معمولا اگر روی سقف نشانه‌های آفتاب سوختگی باشد یعنی سقف فابریک کارخانه بوده و  تعویض نشده است.

6- بررسی سلامت موتور خودرو

قسمت مهم دیگری که باید آن را بررسی کنید سلامت موتور خودرو است. در هنگام بازدید به خودرو گاز دهید و دود خروجی از اگزوز را  نگاه کنید، اگر دود آبی رنگ هنگام خارج شدن دود از اگزوز مشاهده کردید به احتمال زیاد موتور خودرو مشکل دارد.

اگر دود سفید از اگزوز خارج شد واشر سر سیلندر آن خراب است و اگر دود اگزوز سیاه بود خودرو مصرف سوخت بالایی دارد.

علاوه بر این از فروشنده زمان تعویض تسمه تایم را بپرسید زیرا اگر بالای ۷۰ هزار کیلومتر کار کرده باشد باید تعویض شود در غیر این صورت ممکن است پاره شود و به موتور خودرو آسیب برساند.

7- ویژگی های ایمنی

ویژگی های ایمنی برای هر خودرویی مهم هستند و می توانند به محافظت از شما و سرنشینان در صورت تصادف کمک کنند. به دنبال خودروهایی باشید که دارای ویژگی های ایمنی مانند کیسه هوا، ترمز ضد قفل و کنترل کشش هستند. همچنین ممکن است بخواهید خودروهایی را در نظر بگیرید که دارای ویژگی های ایمنی پیشرفته مانند نظارت بر نقاط کور، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو هستند.

ویژگی های ایمنی

 

8- ماشین را تست کنید

هنگامی که انتخاب های خود را محدود کردید، مهم است که قبل از خرید ماشین را تست کنید. این به شما فرصتی می دهد تا ببینید ماشین چگونه کار می کند و آیا رانندگی با آن راحت است یا خیر. در حین رانندگی آزمایشی، به ترمزها، فرمان و شتاب گیری دقت کنید و به صداها یا لرزش های عجیب توجه کنید.

9- هزینه مالکیت را در نظر بگیرید

هزینه مالکیت شامل عواملی مانند بیمه، نگهداری و تعمیرات می باشد. قبل از خرید خودرو، در مورد هزینه مالکیت مدل های مختلف تحقیق کنید تا متوجه شوید که در بلندمدت چقدر برای شما هزینه خواهد داشت. ممکن است متوجه شوید که نگهداری یا تعمیر برخی از خودروها گران‌تر از سایرین است که می‌تواند بر تصمیم شما تأثیر بگذارد.

در پایان، انتخاب خودرو برای خرید مستلزم بررسی دقیق نیازها، بودجه و ویژگی ها و مشخصات مختلف مدل های مختلف است. با انجام تحقیقات خود، تست رانندگی با اتومبیل های مختلف و سنجیدن مزایا و معایب هر گزینه، می توانید خودرویی را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند و با بودجه شما مطابقت داشته باشد.

نظرات شما