همه چیز در مورد صندلی برقی خودرو
همه چیز در مورد صندلی برقی خودرو

طرز قرار گرفتن صندلی بر کنترل راننده بر ماشین تاثیر زیادی دارد. صندلی ها هم مانند خودروها پیشرفت داشته اند. برخی از خودروها دارای صندلی برقی می باشند. اینگونه که تنظیمات آن به هیچ وجه دستی نیست و با فشار دادن یک یا دو کلید تنظیم می شوند.

صندلی برقی خودرو از آپشن های رفاهی است که خودروسازان برای راحتی راننده طراحی کردند زیرا امنیت و  سهولت در رانندگی رابطه ی مستقیم با صندلی خودرو دارد. در صندلی های دستی راننده دقت و سرعت لازم را جهت پوزیشن‌های مختلف را ندارد در صورتیکه در خودروهای مجهز به صندلی برقی، راننده تنها با لمس دکمه‌های فشاری یا دیجیتالی می تواند عملیات تنظیم صندلی را به راحتی در جهات مختلف عقب و جلو و یا بالا و پایین انجام دهد. سرعت، دقت و راحتی را می توان از مزایای مهم آپشن صندلی برقی خودرو نام برد. با ما ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

صندلی برقی خودرو

آپشن صندلی برقی خودرو به شما کمک می کند تا با تنظیم مناسب صندلی جلو به راحتی بر روی فرمان خودرو، پدال و دیگر ادوات داشبورد تسلط کافی داشته باشید. اگر می خواهید دیگر سرنشینان ماشین نیز مانند شما از امکانات صندلی برقی لذت ببرند، نگران نباشید زیرا این آپشن فوق العاده انواع مختلفی دارد که شامل صندلی برقی یک طرف (فقط راننده)، دو طرف (راننده و سرنشین) و همچنین چهار طرف ( راننده و همه سرنشینان) می شود.

صندلی برقی ماشین

ساختار فنی صندلی برقی خودرو

صندلی برقی خودرو از 4 موتور، یک موتور کوچک و 9 رله تشکیل شده است. معمولا صندلی ۹ رله دارد، دو رله برای هر موتور و یک رله برای کنترل جریان اصلی، توجه داشته باشید که در برخی از خودروها وقتی صندلی تنظیم شد وضعیت آن را به حافظه صندلی سپرده شود تا در صورت جابه جا شدن صندلی با فشار دادن یک کلید بتوان آن را به صورت اول خود برگرداند.

اين سيستم همچنین تنظيمات صندلي راننده و آينه هاي بغل را ثبت کرده و به راننده در هر لحظه از زمان امكان دسترسي به تنظيمات از پيش ثبت شده را مي دهد. موتورهاي برقي موقعيت صندلي را بر اساس فرمانهاي ارسالي از كامپيوتر صندلي راننده تنظيم مي نمايند.

ساختار فنی صندلی برقی خودرو

انواع صندلی برقی خودرو

1. صندلی برقی یک طرفه (تنها راننده)
2. صندلی برقی دو طرفه (راننده و سرنشین)
3. صندلی برقی چهار طرفه (راننده و همه سرنشینان)

علائم خرابی صندلی برقی خودرو

• گیر کردن صندلی هنگام حرکت به سمت دلخواه
• عدم عملکرد صندلی، توقف مقطعی و یا حرکت آهسته

تعمیر صندلی خودرو

آپشن صندلی برقی خودرو به شما کمک می کند تا با تنظیم مناسب صندلی جلو به راحتی بر روی فرمان خودرو، پدال و دیگر ادوات داشبورد تسلط کافی داشته باشید. بنابراین نگهداری و تعمیر صندلی خودرو بسیار مهم است. برای تعمیر صندلی برقی خودرو ، صندلی ها باید برداشته شوند، زمانی که شما صندلی را بردارید، موتور، سوییچ و سیم کشی را خواهید دید. سوئیچ هایی در صندلی برقی خودرو وجود دارد که دستور را برای موتورهای صندلی می فرستد. با خراب شدن این سوئیچ ها صندلی دیگر حرکت نمی کند یا حرکت آن محدود می شود. اگر بعد از تعمیر سوئیچ ها مشکل همچنان باقی ماند، مشکل از موتور صندلی است.

تعمیر سیم کشی صندلی برقی خودرو

هنگام تعمیر صندلی خودرو، باید منشا اصلی مشکل پیدا شود سپس جایگزین یا تعمیر شود. به طور مثال، اگر مشکل از سیم کشی صندلی باشد باید صندلی را برداشته، مشکل سیم کشی را برطرف کرده و سپس صندلی را سر جایش قرار می دهیم.

تعمیر سوئیچ صندلی برقی خودرو

با فشردن دکمه صندلی خودرو، سوئیچ یک پیغام برای موتور صندلی ارسال می کند که شامل دستور جا به جایی است. اگر سوئیچ خراب باشد، با فشردن دکمه صندلی جا به جا نخواهد شد. برای تعمیر سوئیچ باید بررسی کنید که اتصالی نداشته باشد و یا ضربه ای به آن وارد نشده باشد.

تعمیر موتور صندلی برقی خودرو

برای تعمیر موتور صندلی، باید محفظه باز شود. موتور از داخل محفظه خارج می شود و کابل داخل آن آزاد می شود. داخل موتور یه لوله پلاستیکی قرار دارد. پروانه سیم بافته شده نیز به مانیتور متصل است. بررسی کنید که سیم کشی های این دو قطعه مشکلی نداشته باشد. پس از این کار مته و موتور را به یکی از طرفین وصل نمایید. برای این که از کار کردن موتور اطمینان داشته حتما آن را تست کنید. سیم کشی را مجدد چک کنید و جفت های مناسب را پیدا کنید. براساس نمودار سیم کشی، سیم ها را جفت سازی کنید و آن را به برق وصل کنید.

استاندارد تنظیم صندلی برای راننده

صندلی باید به نحوی تنظیم شود که راننده تسلط کافی روی پدال ها را داشته باشد. پا باید به صورت کامل روی پدال قرار بگیرد و فرمان خودرو را در اختیار داشته باشد. راننده باید کل کلیدها، چراغ های هشدار، سرعت و … را که در مجموعه آمپر جلو قرار دارد به راحتی ببیند و به سایر دکمه های تنظیمی و داشبورد نیز دسترسی داشته باشد. مجموعه تودوزی رضا با کادری مجرب و سابقه ای درخشان در زمینه تعمیر صندلی خودرو آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد.

نظرات شما