کیسه هوای صندلی خودرو چیست و چه مزایایی دارد؟
کیسه هوای صندلی خودرو چیست و چه مزایایی دارد؟

کیسه هوای صندلی خودرو یک مکمل مهم برای هر وسیله نقلیه ای است که ایمنی بیشتری را برای سرنشینان در صورت تصادف فراهم می کند. در این مقاله، کیسه هوای صندلی خودرو چیست و مزایایی که ارائه می‌دهد را مورد بحث قرار خواهیم داد.

با توسعه صنعت خودرو و افزایش تعداد خودروها در جاده ها و شهرها، تعداد تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن افزایش یافت. در نتیجه، آگاهی بیشتری نسبت به نیاز به بهبود ویژگی های ایمنی خودرو وجود داشت. در نتیجه سیستم های ایمنی خودرو پیشرفت زیادی کرده است.در این مقاله با ما ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

به منظور تضمین رانندگی ایمن‌تر برای راننده و سرنشینان خودروهایشان، مهندسان و طراحان شاغل در تجارت خودرو تمام نبوغ و ابتکار خود را به کار گرفتند تا به مفاهیم ایمن‌تری دست یابند. ایربگ که ایمنی سرنشینان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد یکی از این پیشرفت هاست.تا جایی که معیارهای ایمنی رعایت شود، کیسه هوا باید در همه خودروها وجود داشته باشد. انواع بیشتری از ایربگ ها نسبت به گذشته در دسترس هستند و خودروسازان دائما در تلاش برای بهبود آنها هستند تا محصولاتشان رتبه های ایمنی بالاتری دریافت کنند.

کیسه هوای خودرو

 

کیسه‌ هوا چیست؟

کیسه هوا یک بالشتک محافظ اضطراری است که در هنگام تصادف بین سرنشین و خودرو قرار می گیرد و با هوا پر می شود. کیسه هوا دومین نوآوری بود که بعد از کمربند ایمنی برای افزایش ایمنی خودرو معرفی شد. سال‌ها طول کشید تا کارشناسان و استانداردهای بین‌المللی به توافق برسند که کمربند ایمنی نقش مهمی در جلوگیری از صدمات بیشتر به مسافران دارد و رانندگان و مسافران ملزم به استفاده از آن هستند.

سپس ایربگ ها در مرکز قرار گرفتند. سال ها پس از ایجاد و نصب این سیستم در خودروها، کارشناسان کارآیی آن را در حفاظت از ایمنی راننده و سرنشینان زیر سوال بردند. با این حال، از سال 1998، آژانس ایمنی بزرگراه ایالات متحده دستور داد که همه وسایل نقلیه مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو باشند. استفاده از ایربگ در وسایل نقلیه بر اساس آمارهای موجود در سراسر جهان، میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات را تا 63 درصد کاهش می دهد.

 

انواع ایربگ

  • ایربگ سرنشینان جلو

  • ایربگ زانویی

  • ایربگ جانبی

  • ایربگ میانی

  • ایربگ عابر پیاده

  • ایربگ کمربند ایمنی

 

کیسه هوای صندلی خودرو چیست؟

کیسه هوای صندلی ماشین یک بالشتک بادی است که از دو طرف پشتی و صندلی های جلو خودرو خارج می شود. هنگامی که ضربه را در حین تصادف حس می کند باد می کند و با کاهش خطرات احتمالی آسیب ناشی از تماس شدید با سایر مسافران یا اشیاء داخل خودروی شما، به شما کمک می کند تا ایمن باشید.

همه خودروها مجهز به این ویژگی نیستند، اما بسیاری از فروشگاه‌های لوازم جانبی به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که خودشان با کمترین هزینه آن را نصب کنند.

کیسه هوای صندلی خودرو

کیسه هوای صندلی خودرو کیسه هوای صندلی خودرو

 

عملکرد ایربگ بعد از نصب روکش به چه صورت است؟

خیلی از عزیزان باور دارند بعد از نصب روکش صندلی بطور کلی,ایربگ عمل نمیکنه !!

چنانچه خودروسازان توصیه بر نصب روکش ندارند ولی در ویدئوهای زیادی که میتونید در اینترنت جستجو کنید که توسط خود خودروسازان ارائه شده مشاهده خواهید کرد که ایربگ عمل کرده و علاوه بر تودوزی اصلی خودور,روکش دوم هم باز شده و به خوبی عمل کرده.

ولی احتمال اینکه ایربگ بدلیل روکش عمل نکنه هم هست.

البته عملکرد ایربگ های خودروسازهای ما هم شهرت خاص و عام هست!

 

مزایای استفاده از کیسه هوای صندلی خودرو

1- افزایش ایمنی

بارزترین مزیت داشتن کیسه هوای صندلی خودرو افزایش ایمنی است که آنها را به ویژگی های ضروری تبدیل می کند، به خصوص اگر به طور منظم کودکان یا افراد مسن را حمل کنید. بزرگسالانی که ممکن است در حین رانندگی در مسافت های طولانی در بزرگراه ها یا جاده های روستایی به محافظت بیشتری نیاز داشته باشند.

2- کاهش شدت ضربات

زمانی که این بالشتک ها به درستی مستقر شوند، به دلیل طراحی مناسب انرژی ایجاد شده در تصادفات را جذب می کنند و می توانند از وارد شدن نیروی شدید به سرنشینان در هنگام ضربه جلوگیری کنند. بنابراین شوک ناشی از برخی برخوردهای ناخواسته به حداقل می رسد.

 

 

نظرات شما