آموزش بستن روکش صندلی سمند
آموزش بستن روکش صندلی سمند

نصب روکش صندلی ماشین کار سختی نیست زیرا اکثر روکش های صندلی متناسب با مدل صندلی ماشین مورد نظر شما ساخته می شوند. به سادگی صندلی ها را باز کنید، روکش صندلی مناسب را مانند یک کیسه روی قسمت مورد نظر قرار دهید و تسمه ها را محکم بکشید. قسمت انتهایی تعبیه شده در زیر پوشش، پوشش را در موقعیت خود محکم می کند.

بر روی روکش های صندلی خودرو در زمان تولید کش ها و ابزار هایی به وسیله ی دوخت با چرخ خیاطی های صنعتی تعبیه می شود که نصب آنها با سهولت انجام بپذیرد. برای نصب روکش در اغلب موارد نیاز است تمام صندلی های خودرو باز شوند.

صندلی هر ماشین ، دارای پیچ و مهره های متفاوتی است ، که هرکدام به نحوهای مختلف ، و با آچار هایی با سایز های مختلف باز و بسته می شوند. برخی خودرو ها مثل پراید،  تیبا  و کوییک دارای پیچ هایی می باشد ، که با اچار 14 باز می شوند و اغلب پیچ های صندلی عقب آنها با آچار 13 و 12 باز و بسته می شود.

صندلی اغلب خودرو ها به وسیله ی خارهایی که در آنها تعبیه شده و هرکدام با قلق گیری خاص خودشان باز و بسته می شود.

باز و بسته کردن صندلی های خودروها تنها برای نصب روکش مورد استفاده قرار نمیگیرد ، و در برخی اوقات برای نصب کفپوش خودرو و یا نظافت گوشه و کنار و زیر صندلی ها نیز ، این کار صورت می گیرد.

در این مقاله قصد داریم مراحل نصب روکش صندلی سمند را بصورت گام به گام برای شما شرح دهیم. با ما ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

1. اهمیت نصب صحیح روکش صندلی خودرو مطابق با طراحی روکش صندلی

خطوط طراحی هر روکش (با توجه به طرح دقیق روکشی که خریداری کرده اید) باید با خطوط طراحی روکش صندلی همخوانی داشته باشد تا طرح روکش شما بهتر به نظر برسد، بنابراین در هنگام بستن روکش ها به آن توجه کنید. زیرا می دانید که علاوه بر دوخت و قالب گیری تمیز، نصب تمیز این محصول 50 درصد از زیبایی روکش صندلی را به خود اختصاص می دهد.

بنابرای در هنگام نصب به یک راستا بودن خطوط تکیه گاه و نشیمنگاه در کنار هم توجه نمایید.

قبل از اینکه کمربندهای ایمنی آزاد شوند، صندلی های جلو باید کاملاً بخوابند. اکنون می توانید پوشش را بردارید.

نشیمنگاه ( کفی ) صندلی جلو  همیشه اولین قطعه ای است که در خودرو نصب میشود. برای اینکه روکش دقیقا روی صندلی قرار گیرد، ابتدا کف دست را به جلو و عقب حرکت می دهیم تا درزهای روکش اول و دوم تقریباً موازی شوند.

می توانید کش های زیر صندلی را به دو روش مختلف ببندید. اولین مورد این است که کش های جلو و عقب را محکم به هم و زیر روکش صندلی ببندید. دوم این است که کش ها را به هم ببندید و آنها را به فنرهای زیر روکش صندلی ببندید. روش سوم و آخر این است که نخ قیطان را از دو طرف کشیده و گره بزنید.

روکش کفی صندلی جلو

روکش کفی صندلی جلو روکش کفی صندلی جلو روکش کفی صندلی جلو

 

2. تکیه گاه روکش صندلی جلو یا پشتی روکش صندلی جلو

تکیه گاه روکش صندلی جلو یا پشت روکش صندلی جلو دومین جزء است که شروع به وصل می کنید. کش از شیار بین پشت و کف صندلی جلو به سمت پایین صندلی و با کف دست از بالا به پایین صندلی هدایت می شود تا دوخته شود. همانطور که در عکس نشان داده شده است، پشت روکش صندلی جلو از وسط تا شده است. قبل از بستن تمام کش ها به فنر زیر صندلی، روکش صندلی اول و دوم روی صندلی جلو باید تقریباً با صندلی مطابقت داشته باشد.

تکیه گاه روکش صندلی جلو تکیه گاه روکش صندلی جلو

 

3. نصب پشت سری ها

محل قرارگیری پشت سری ها یک عامل کلیدی در نصب روکش صندلی ماشین است. حتماً به خاطر داشته باشید که قبل از پوشاندن پوشش تکیه گاه نباید سوراخ هایی در پشت سر تکیه گاه ایجاد کنید. پس از محکم کردن پوشش تکیه گاه با روکش صندلی، یک سوراخ (+ (به علاوه)) در پشت سر در ناحیه نصب ایجاد کنید، سپس میله را در سوراخ قرار دهید.

نصب پشت سری ها

 

 

4. نصب روکش کفی صندلی های عقب

کفی صندلی عقب رو- جاییکه نزدیک به درب ها است رو یکم به سمت پایین بتابونید تا ضامن هاش جدا بشه. حالا کفی رو بردارید و روکش رو در بیارد.

در این مرحله، به صندلی های عقب بروید. ابتدا باید کفی صندلی های عقب از بدنه خودرو جدا شده و به بیرون منتقل شود. پس از آن، روکش صندلی عقب را همانطور که توضیح داده شد، روی صندلی نصب کنید و کش ها را ببندید. آنها را به موازات یکدیگر گره بزنید، نخ بافته شده را در انتها بکشید و آن را دور صندلی گره بزنید. این مراحل را برای قطعه دوم تکرار کنید.

نصب روکش کفی صندلی های عقب نصب روکش کفی صندلی های عقب نصب روکش کفی صندلی های عقب
نصب روکش کفی صندلی های عقب نصب روکش کفی صندلی های عقب نصب روکش کفی صندلی های عقب

 

5. تکیه گاه روکش صندلی عقب یا پشتی روکش صندلی عقب و کنسول تکیه گاه برخی مدل های سمند

همانطور که می دانید، برخی از خودروها دارای یک کنسول، فضای ذخیره سازی زیر دسته ها یا یک باز شدن صندوق عقب در صندلی عقب هستند. در برخی از این کنسول ها یک جا لیوانی برای افرادی که در صندلی های عقب نشسته اند یافت می شود. برش برای جا لیوانی به دلیل عدم تطابق جا لیوانی در این خودروها در روکش چرمی کنسول پشتی قابل قرار دادن نیست و ممکن است پس از نصب با برش ساخته شده توسط سازنده مطابقت نداشته باشد.

بنابراین ابتدا اقدام به نصب روکش صندلی خودرو کرده و پس از ثابت شدن آن در مرکز جالیوانی توسط تیغه، به صورت ( + (به علاوه) ) به اندازه قطر جا لیوانی برش دهید و تیکه های برش خورده را به زیر تا کنید تا جالیوانی مشخص شود.

گوشه های چپ و راست پشتی دو تا پیچ است اونهارو باز کنید تا پشتی در بیاد حالا روکشش رو در بیارید.نصبش هم همین مراحل رو برعکس برید اما با دقت و کیفیت زیاد و بند ها رو کاملا محکم کنید تا بعدا چین نیفته از آنجایی که در این مرحله از فرآیند مونتاژ نمی توان این جزء را از خودرو جدا کرد، باید آن را در داخل خودرو انجام دهید.
روکش تکیه گاه صندلی عقب را روی صندلی عقب قرار دهید، درزهای روکش اول و دوم را با استفاده از روش مونتاژی که در بالا توضیح داده شد، تراز کنید و کش ها را به موازات یکدیگر ببندید.

تکیه گاه روکش صندلی عقب یا پشتی روکش صندلی عقب و کنسول تکیه گاه برخی مدل های سمند

 

در انتها پس از نصب با یک وسیله تیز مانند قیچی و یا تیغ در قسمت بالا چپ و راست جای اهرم پشتی عقب را با برشی کوچک ایجاد و دستگیره اهرم را بیرون می آورید .

نظرات شما