انواع کفپوش خودرو را بشناسید
انواع کفپوش خودرو را بشناسید

امروزه استفاده از انواع کفپوش ماشین رشد بسیار زیادی داشته است و اگر فکر می کنید که کفپوش ماشین تنها برای راحتی پای شما استفاده می شود سخت در اشتباه هستید. کفپوش به عنوان یکی از بخش های داخلی ماشین و در افزایش زیبایی داخل کابین ماشین نقش اساسی دارد.

کفپوش ماشین ممکن است برای مسافران تنها جنبه زیبایی و یا نوعی لوازم جانبی داخل ماشین را داشته باشد اما برای راننده کفپوش ماشین نقش بیشتری ایفا می کند.

راحت بودن کفپوش و مناسب بودن آن با کف ماشین باعث می شود رانندگی راحت تر و خستگی راننده کمتر باشد. علاوه بر این کفپوش باعث می‌شود که گرد و خاک کفش شما گرفته شود و در داخل کابین ماشین پخش نشود. همچنین انواع کفپوش ماشین که به صورت رنگی در بازار وجود دارد می تواند زیبایی و تناسب رنگ داخل ماشینی شما را افزایش دهد.بر اساس بودجه و بسته به نیاز ماشین شما انواع کفپوش ماشین در بازار وجود دارد که شما به راحتی می توانید آنها را تهیه کرده و در داخل ماشینی خود استفاده کنید.

کفپوش خودرو یا کفپایی به عنوان یکی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی خودرو شناخته می‌شود و کف تمامی اتومبیل‌ها در کارخانه و پیش از عرضه به بازار با یک کفپوش پلاستیکی پوشش داده می‌شود. اما این کفپوش‌ها معمولا کیفیت بالایی ندارند و پس از مدت کوتاهی دچار آسیب می‌شود. از این رو اکثر رانندگان از انواع کفپوش خودرو استفاده می‌کنند تا علاوه بر جلوگیری از کثیف شدن ماشین خود، فضای داخلی آن را نیز زیباتر کنند.در این مقاله با ما ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید تا با انواع کفپوش خودرو و ویژگی ها آنها آشنا شوید.

 

کفپوش خودرو

 

اهمیت استفاده از کفپوش ماشین

 کفپوش‌ها با جذب گرد و خاک و گل و لای کفش‌ها در روزهای بارانی و برفی مانع از کثیف شدن کف اتومبیل و گسترش آلودگی‌ها در فضای داخلی آن خواهند شد. از طرفی دیگر نیز با استفاده از انواع کفپوش خودرو دیگر دغدغه‌ای بابت کثیف شدن و یا تمیز کردن کف اتومبیل خود ندارید زیرا کفپوش‌های باکیفیت به راحتی قابل شستشو و نصب مجدد هستند و استفاده از آنها کار شما را بسیار راحت خواهد کرد.

انواع کفپوش خودرو علاوه بر تمیز نگه داشتن کف اتومبیل همچنین جنبه زیبایی دارند و فضای داخلی ماشین شما را شیک‌تر می‌کنند و راحتی بیشتری را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورند. استفاده از کفپوش‌های مناسب و باکیفیت باعث می‌شود تا در هنگام رانندگی، خستگی کمتری احساس کرده و ایمن‌تر رانندگی کنید.

ویژگی‌های یک کفپوش مناسب و خوب شامل موارد زیر می‌شود

  • قابلیت نصب و شستشوی آسان
  • جذب سریع و بالای آب و عدم انتقال آن به کف خودرو
  • نرمی و انعطاف پذیری
  • استحکام و مقاومت بالا
  • ثابت شدن و عدم جابجایی در کف اتومبیل

بنابراین با انتخاب کفپوش مناسب برای اتومبیل خود می‌توانید از مزایای چشمگیر آن همچون عدم ورود آلودگی به داخل ماشین، راحتی بیشتر، رانندگی آسان و زیباتر شدن فضای داخلی ماشین خود بهره مند شوید. قیمت انواع کفپوش خودرو نیز دارای طیف گسترده و متفاوتی است که به جنس کفپوش و کیفیت آن بستگی دارد.

بررسی انواع کفپوش خودرو

همانطور که اشاره کردیم کفپوش‌ها دارای جنس‌ها و مدل‌های مختلفی هستند که هر یک از آنها مزایا و معایب خود را دارند. در این بخش انواع کفپوش برای خودرو را بررسی می‌کنیم و شما را با جنس‌های مختلف آنها آشنا خواهیم کرد.

کفپوش سه بعدی

کفپوش سه بعدی به عنوان یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع کفپوش ماشین شناخته می‌شود که جدیدترین و راحت‌ترین نوع کفپوش موجود در بازار بوده و قیمت آن نیز نسبت به سایر کفپوش‌ها کمی بالاتر است. کفپوش‌های سه بعدی از نوعی پلیمر پلاستیکی خاص ساخته می‌شوند که زیبایی، دوام و استحکام بسیار بالایی داشته و با ایجاد فضای مناسب برای قرارگیری کف پا، راحتی زیادی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورند. کفپوش سه بعدی به راحتی آب، خاک و گرد و غبار را به خود جذب می‌کند و دارای خاصیت ضد لغزشی است؛ یعنی پس از نصب در جای خود ثابت می‌ماند و تکان نمی‌خورد. این نوع کفپوش به دلیل چند تکه بودن به سادگی قابل جابجایی و شستشو است و پس از شستشو نیز هیچگونه تغییری در شکل ظاهری و عملکرد آنها به وجود نخواهد آمد.

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین و باکیفیت‌ترین کفپوش موجود در بازار را برای اتومبیل خود خریداری کنید، کفپوش سه بعدی بهترین گزینه پیش روی شما است که دارای قالب‌های استاندارد pvc بوده و در جنس‌های مختلفی همچون پلاستیکی، چرمی، نمدی و پلی اورتان در بازار موجود است. نوع پلاستیکی کفپوش سه بعدی کیفیت بالاتری نسبت به سایر جنس‌های آن دارد و به راحتی دچار ساییدگی و فرسودگی نمی‌شود.

کفپوش سه بعدی

 

کفپوش پارچه ای

کفپوش پارچه‌ای نیز یکی دیگر از انواع کفپوش خودرو است که ساده‌ترین مدل کفپوش شناخته می‌شود. این کفپوش همانطور که از نام آن پیداست از جنس پارچه تولید می‌شود و در قسمت‌های انتهایی آن از قطعات و لایه‌های لاستیکی استفاده شده است تا پس از نصب مانع از لغزش و لیز خوردن آن در کف ماشین شوند. 

کفپوش پارچه‌ای در مقایسه با انواع دیگر کفپوش‌ها از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده و قیمت آن نیز بسیار مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر است. دوام و ماندگاری این نوع کفپوش چندان بالا نیست اما نصب آن ساده است و به دلیل عدم قابلیت جذب بالای آب و گل و لای باید هر چند وقت یکبار آن را به طور کامل بشویید. با این حال اگر برای خرید کفپوش، محدودیت بودجه دارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف کنید، کفپوش پارچه‌ای گزینه مناسبی برای شما است که برای انواع اتومبیل‌ها ساخته می‌شود و قیمت مناسبی دارد.

کفپوش پارچه ای خودرو

 

کفپوش لاستیکی

کفپوش لاستیکی یکی دیگر از انواع کفپوش خودرو است که کیفیت و دوام بسیار بالایی داشته و به عنوان یکی از بهترین کفپوش‌های موجود در بازار شناخته می‌شود. کفپوش لاستیکی در برخی اتومبیل‌ها به صورت فابریک وجود دارد که پس از نصب کاملا بر روی خودرو ثابت می‌شوند و به سادگی نمی‌لغزند. همین ویژگی سبب می‌شود تا پدال‌های اتومبیل به راحتی حرکت کنند و راننده در هنگام رانندگی هیچگونه فشاری در کف پای خود احساس نخواهد کرد.

 میزان جذب کفپوش‌های لاستیکی بالا است و مانع نفوذ آب به کف اتومبیل می‌شود اما وزن آن کمی سنگین است و تمامی سطح کف ماشین را پوشش نمی‌دهد. با این حال شستشوی این نوع کفپوش راحت است و معمولا در رنگ‌ مشکی و برای اتومبیل‌های خاصی تولید می‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک کفپوش بادوام و باکیفیت هستید، کفپوش‌های پلاستیکی نیز گزینه کاربردی و مناسبی هستند که علاوه بر ماندگاری بالا، کف اتومبیل شما را نرم و راحت می‌کنند و مانع حرکت پدال‌ها نخواهند شد.

کفپوش لاستیکی خودرو

 

کفپوش حصیری یا وینیلی

کفپوش حصیری یا وینیلی یکی دیگر از انواع کفپوش ماشین است که از جنس وینیل ضخیم و بادوام ساخته شده و در مقایسه با کفپوش لاستیکی، جنس مرغوب‌تر و مقاوم‌تری دارد. لبه‌های کفپوش حصیری دارای ارتفاع است تا مانع ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل اتومبیل شود. در قسمت پشتی این مدل کفپوش، برجستگی‌های کوچکی طراحی شده است تا به خوبی بر روی کف قرار گیرد و مانع حرکت و لغزش آن در کف اتومبیل شوند. کفپوش حصیری برای انواع اتومبیل‌ها طراحی و تولید می‌شود و شستشوی آن نیز راحت و آسان است.

کفپوش حصیری یا وینیلی خودرو

 

کفپوش موکتی

از دیگر انواع کفپوش خودرو می‌توانیم به کفپوش موکتی اشاره کنیم که جنس آن ضخیم و بادوام بوده و میزان جذب گرد و غبار آن نیز بسیار بالا است. همین ویژگی نیز سبب می‌شود تا شستشوی آن کمی دشوار باشد اما کف اتومبیل را نرم می‌کند و راننده با آنها احساس راحتی دارد و برای فشردن پدال‌ها دچار مشکل نمی‌شود.

کفپوش موکتی خودرو

 

کفپوش نمدی

کفپوش نمدی یا کفپوش فرفری نیز یکی دیگر از انواع کفپوش خودرو است که قدرت جذب بالایی در گرد و غبار دارد و در کف ماشین سُر نمی‌خورد. مدل نمدی در مقایسه با سایر کفپوش‌های خودرو دارای دوام و مقاومت پایین‌تری است و پس از مدتی استفاده نیز شکل ظاهری آن تغییر پیدا می‌کند. شستشوی کفپوش نمدی کمی دشوار است و تمامی سطح کف اتومبیل را پوشش نمی‌دهد اما در عین حال انعطاف بالایی دارد و به راحتی نصب می‌شود. این نوع کفپوش در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف و برای انواع خودروها در بازار موجود است و قیمت بالایی ندارد.

کفپوش نمدی خودرو

 

انواع برند کفپوش خودرو

کفپوش‌های اتومبیل در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازارموجود هستند و در زمان خرید با برندهای تولیدکننده مختلفی مواجه می‌شوید و ممکن است ندانید که کفپوش‌های کدام برند، مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر هستند. شما همچنین می‌توانید برای خرید کفپوش از قسمت فروشگاه سایت اقدام به مشاهده و خرید این محصول نمایید.

نظرات شما