بررسی خودروی فیدلیتی پرایم و روکش فابریکی این خودرو در ECCCO
بررسی خودروی فیدلیتی پرایم و روکش فابریکی این خودرو در ECCCO

بعد از معرفی و عرضه کراس‌اوور دیگنیتی در ابتدای سال ۱۴۰۰، گروه بهمن دومین محصول را در تابستان با برند اختصاصی خود معرفی کرد. این محصول بهمن موتور، فیدلیتی پرایم نام دارد، اما در اصل جتور X70S است که در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ خورشیدی) توسط چری به چینی‌ها فروخته شد و به همین خاطر پیشرانه آن با دیگر محصولات چری، مثل سدان‌های آریزو و کراس‌اوورهای تیگو یکسان است. این خودرو در دو مدل ۵ و ۷ نفر در بازار ایران موجود است.

در بحث پایداری و هنلدینگ باید گفت که فیدلیتی پرایم جدید همچنان مانند گذشته خوب و قابل قبول است و حرکت های عرضی بیش از حدی در این خودرو دیده نمی شود. همچنین ارتقای سیستم تعلیق در بخش عقب و بهبود نسل سامانه کنترل پایداری در این خودرو، توانسته تا رفتار بهتری را در شرایط اضطراری پایداری برای فیدلیتی پرایم جدید به نمایش بگذارد. در این مقاله قصد داریم مختصری در مورد خودروی فیدلیتی پرایم صحبت کنیم و چند نمونه کار جذاب از محصولات تولیدی مجموعه روکش ابراهیمی برند ECCCO برای این خودرو را معرفی کنیم.با ما همراه باشید.

فیدلیتی پرایم

بررسی خوردوی فیدلیتی پرایم

در نسخه جدید، فیدلیتی به گیربکس دوکلاچه " تر " مجهز شده است. در این نوع گیربکس، صفحات کلاچ در روغن غوطه‌ور هستند و عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت. کنسول میانی در نسخه ارتقاء یافته فیدلیتی پرایم طراحی کاملاً جدیدی به خود گرفته و جای دکمه ها در آن تغییر کرده است. همچنین در این کنسول جدید، جای پد شارژر بی‌سیم گوشی تغییر کرده و حالا دسترسی به آن آسان‌تر خواهد بود. تغییر مهم دیگر در این قسمت نیز جایگزینی دسته‌ دنده الکترونیکی با نمونه مکانیکی قبلی است. به جز این تغییرات، دیگر مشخصات کابین ثابت مانده و همه چیز مثل فیدلیتی پرایم قبلی است.

بعد از دیگنیتی، فیدلیتی (Fidelity) دومین تجربه بهمن موتور در عرضه محصولات چینی با برندسازی اختصاصی خودش بود. فیدلیتی در واقع همان جتور X70S است که چری در سال 2018 آنرا به بازار چین معرفی کرده اما بهمن موتور در اواسط سال 1400 آنرا به ایران آورد. درباره فیدلیتی، چند نکته جالب وجود دارد؛ اول اینکه موتور توربوشارژ 4T15C آن بیشتر ...

بهمن فیدلیتی همان جتور X70 است که به عنوان یک کراس اوور ری برند شده در ایران با نام بهمن فیدلیتی پرایم عرضه شد. کمپانی جتور زیرمجموعه از چری است است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و بر همین اساس خودروهای این نشان در بحث اساس فنی شباهت هایی با خودروهای چری دارند. جتور خودروهایی اقتصادی را در بازار چین تولید می کند و اکثر تولیدات این خودروساز در رده متوسط یا بزرگ هستند. فیدلیتی پرایم یک کراس اوور پرتقاضا در بازار خودروهای مونتاژی به حساب می آید، از چهار ماهه آخر سال ۱۴۰۱ با جعبه دنده اتوماتیک جدید و امکانات ارتقا یافته به بازار عرضه شده و امروز تیپ جدید این خودرو به دست مشتریان می رسند. در ادامه بررسی می کنیم که این کراس اوور چه مشخصاتی دارد و تغییرات اعمال شده در نسخه جدید چه نتایجی داشته است.

روکش فابریکی مجموعه ابراهیمی برای خودروی فیدلیتی پرایم

روکش فیلدلیتی طرح فابریکی روکش فیلدلیتی طرح فابریکی

 

روکش فیلدلیتی طرح فابریکی روکش فیلدلیتی طرح فابریکی

 

بررسی طراحی ظاهری

شرکت چری در ابتدای فعالیت خود به کپی‌کاری روی آورد و محصولاتی همچون چری کیوکیو را به طور کامل مشابه دوو ماتیز به تولید رساند. این خودروساز رفته‌رفته برای ارتقای ظاهری محصولات خود و همچنین خلق زبان طراحی منحصربه‌فرد ویژه برند چری، تلاش بیشتری کرد و با استخدام طراحان مطرح بین‌المللی خودروهایی زیبا و متناسب با نیاز مشتریان امروزی خلق کرد.

تنها کافی است نگاهی به تفاوت میان دو سدان چری آریزو ۶ و ام وی ام ۵۳۰ بیندازید تا پیشرفت طراحی‌های چری طی کمتر از ده – دوازده سال را به خوبی درک کنید.

فیدلیتی پرایم فیدلیتی پرایم

 

فیدلیتی در دوران شکوفایی علم و هنر کمپانی چری خلق شده و از لحاظ بصری جلوه‌ای به مراتب زیباتر، نسبتا لوکس و خوشایند را به نمایش می‌گذارد. این کراس‌اوور سایز متوسط پنج و هفت نفره به ‌خوبی نیازهای مشتریان را در نظر گرفته و نمایی متناسب با سلیقه عمومی شامل المان‌های جوان‌پسندانه و اسپرت را در معرض دید قرار داده است.

کراس‌اوور فیدلیتی در دو مدل استاندارد و X70S روانه بازار چین شده که این دو نسخه در بخش‌هایی همچون جلوپنجره، طراحی سپر، سراگزوز و قاب آینه بغل نسبت به یکدیگر تفاوت دارند. جتور X70S نسخه فول آپشن و گران‌تر محسوب می‌شود و همین مدل با نام فیدلیتی پرایم به بازار ایران رسیده است.

تشخیص X70S از مدل استاندارد بسیار ساده است؛ اولین تفاوت به ابعاد کوچک‌تر جلوپنجره و عدم وجود نوارهای افقی کروم رنگ در پس‌زمینه آن باز می‌گردد. طراحی سپر جلو نیز کاملا متفاوت بوده و چراغ‌های LED چهارگانه در قابی متفاوت جا داده شده‌اند. ضمنا همان طور که اشاره شد، این دو مدل در قسمت سپرها، سراگزوز‌ها و دیفیوز با یکدیگر کاملا تفاوت دارند.

 

روکش فیلدلیتی طرح فابریکی روکش فیلدلیتی طرح فابریکی

 

روکش فیلدلیتی طرح فابریکی روکش فیلدلیتی طرح فابریکی

 

بررسی طراحی داخلی خودروی فیدلیتی پرایم 

طراحی کابین ماشین فیدلیتی پرایم خوشایند و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. کمپانی چری سعی کرده تا درجه بالایی از شکوه و زیبایی را در فضای داخلی فیدلیتی به نمایش بگذارد. البته تفاوت دو مدل جتور معمولی و X70S درون کابین بیشتر جلب توجه می‌کند. چرا که طراحی تو‌دری‌ها، کنسول داشبرد و پنل کیلومترشمار پشت فرمان در این دو نسخه با یکدیگر متفاوت بوده و X70S یا فیدلیتی پرایم طراحی مدرن و جذاب‌تری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

فیدلیتی پرایم از یک نمایشگر ایستاده در بالای داشبرد بهره می‌برد و طراحی کنسول میانی آن حالتی کلاسیک و البته جذاب ارائه می‌دهد.

یکی از مزایای کراس‌اوور گروه بهمن، کابین جادار و صندوق بزرگ آن در مدل ۵ نفره است. هر چند فضای پای سرنشینان ردیف سوم در مدل ۷ نفره کمی تنگ است و در این مدل، صندوق خودرو هم کمی کوچک‌تر می‌شود.

روکش فیلدلیتی طرح فابریکی

 

امکانات رفاهی و ایمنی فیدلیتی پرایم جدید

فیدلیتی پرایم جدید به صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، فرمان کمکی برقی، سقف پانوراما، درِ صندوق عقب برقی، استارت دکمه ای، تهویه الکتریکی دستی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، سامانه DOW، نور پردازی کابین، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم دستی صندلی های عقب، کروز کنترل، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، فناوری LED چراغ ها، کولباکس، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ثبت وقایع، رینگ آلومینیومی ۲۰ اینچی، سنسور پایش باد تایرها، شیشه های عقب دودی، تنظیم حالت رانندگی، دسته دنده الکتریکی، چهار کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، دریچه تهویه ردیف دوم و… مجهز است. تیپ یک فیدلیتی پرایم جدید ۵ نفره است و متقاضیانی که نسخه ۷ نفره این کراس اوور گروه بهمن را بخواهند، باید به سراغ خرید تیپ دو این خودرو بروند.

 

مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید و فروش انواع روکش و خدمات تخصصی تودوزی خودرو, یکی از معتبرترین مجموعه‌های فعال در این زمینه است. این مجموعه با بهره‌گیری از مواد اولیه باکیفیت و فناوری‌های روز دنیا، محصولاتی با کیفیت و با دوام تولید می‌کند.

شما میتوانید با مشاورین این مجموعه برای دریافت مشاوره تخصصی از طریق چت آنلاین یا تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید


مشخصات فنی فیدلیتی پرایم ارتقا یافته

فیدلیتی پرایم جدید همچنان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر با فناوری AVL اتریش مجهز است. این پیشرانه ۱۵۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده فیدلیتی پرایم جدید ۶ سرعته دو کلاچه تَر است و فناوری گتراک را دارد. این جعبه دنده توان را به چرخ های جلو منتقل می کند و در بخش تعلیق جلو با ساختار مک فرسون طرف هستیم. در بخش عقب هم سیستم تعلیق مولتی لینک در فیدلیتی پرایم جدید دیده می شود.

 

تفاوت های فیدلیتی پرایم جدید با نسخه های قبلی

فیدلیتی پرایم جدید ۹ تفاوت اصلی با نسخه های قبلی دارد و مشتریان باید بدانند که از اواخر سال ۱۴۰۱، تولید نمونه های قبلی متوقف شده است و دیگر نمونه جدید در خط تولید بهمن موتور مونتاژ می شود. از جمله تغییرات اساسی در این خودرو ۹ مورد زیر است که در ویدیو تست و بررسی فیدلیتی پرایم جدید توسط آخرین خودرو به آن پرداخته شده است:

۱- تبدیل جعبه دنده دو کلاچه خشک به جعبه دنده دو کلاچه تَر
۲- تغییر دسته دنده از مکانیکی به الکتریکی
۳- تغییر کنسول مرکزی خودرو
۴- بهبود محل شارژر بی سیم تلفن همراه
۵- بهبود سیستم تعلیق عقب
۶- ارتقا سیستم کنترل پایداری الکتریکی به نسخه ۹.۳ بوش
۷- ارتقا سیستم تهویه به نسل جدید کمپرسورهای کولر
۸- ارتقای سیستم خنک کاری قوای محرکه
۹- بهبود کیفیت متریال برخی قطعات قوای محرکه

نظرات شما