تعدادی از بهترین خودروهای دوگانه سوز ایران
تعدادی از بهترین خودروهای دوگانه سوز ایران

بسیاری از دارندگان خودرو به دلیل افزایش قیمت بنزین، به فکر خرید خودروهای تجاری دوگانه سوز هستند. بدیهی است که قیمت خودروها افزایش چشمگیری داشته و از سوی دیگر، کمیاب شدن خودروهای دوگانه سوز از سوی خودروسازان، قیمت این دسته از محصولات را بیش از پیش افزایش داده است. علاوه بر این، برخی از افراد به چنین وسایل نقلیه ای برای کار نیاز دارند زیرا آنها می توانند با هزینه های بسیار ارزان تر از بنزین کار کنند.

ما سعی کرده ایم لیستی از برترین خودروهای شرکتی دوگانه سوز ایران را در اختیار شما قرار دهیم، هرچند که وضعیت بازار خودرو در کشور ما و محصولات آن به وضوح مشخص نیست و اکثر محصولات از نظر چند دهه قبل هستند. از تکنولوژی و کیفیت اگر قصد خرید دارید می توانید از اطلاعات این مقاله استفاده کنید.با ما ( مجموعه تخصصی ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

برترین خودروهای دوگانه سوز ایران

برترین خودروهای دوگانه سوز ایران

  • سورن پلاس دوگانه سوز

این خودرو از موتور EF7 استفاده می کند که در حالت گازی 97 اسب بخار قدرت و 136 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. استفاده از بنزین به عنوان سوخت پایه که باعث کاهش فرسودگی موتور می شود از مزایای این خودرو است. علاوه بر این، خودرویی با مخزن بنزین بزرگتر از رقبا، سفرهای طولانی تری را امکان پذیر می کند.

سورن پلاس دوگانه سوز

فضای صندوق عقب 350 لیتری با وجود تاثیر منفی مخزن بنزین بر روی آن باز هم بهتر از سایر رقبا خواهد بود. ظاهر سورن پلاس نسبت به مدل قبلی خود بهبود یافته است و اکنون دارای ویژگی هایی مانند کروز کنترل، فرمانی شبیه به دانا، روکش صندلی ها و دکوراسیون کابین جدید، گرافیک جدید برای چراغ های جلو و عقب، جلوپنجره مشکی براق و غیره است.

  • وانت آریسان ۲

وانت آریسان 2، یکی دیگر از کالاهای دوگانه سوز ارائه شده توسط شرکت ایران خودرو، از پیشرانه های بهبود یافته سود می برد. موتور اصلاح شده XU7P-CNG پژو پارس که نوع بنزینی آن است در این وانت نصب شده است. قلب آهنی آریسان 2 97 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برای کسانی که مواد زیادی را حمل می کنند، این وسیله نقلیه گزینه خوبی خواهد بود. آریسان 2 دارای گیربکس تقویت شده، شاسی یکپارچه با کابین بار مجزا، ظرفیت بار 750 کیلوگرم و سایر مشخصات است.

وانت آریسان ۲

  • ساینا S دوگانه سوز

ساینا اس سایپا یکی دیگر از بهترین خودروهای تجاری دوگانه سوز موجود است. این خودرو دارای موتور 1.5 لیتری دوگانه سوز تیبا است که 72 اسب بخار قدرت و 112 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اگرچه مانند اکثر خودروهای دوگانه سوز، ساینا اس دوگانه سوز ظرفیت بار کمتری را در اختیار دارندگان خود قرار می دهد، اما یکی از خودروهای دوگانه سوز در بازار مقرون به صرفه است و نسبت به سایر گزینه های دیگر دارای نرخ استهلاک کمتری است.

ساینا S دوگانه سوز

  • وانت نیسان دوگانه سوز

مشتریانی که به وسیله نقلیه کاری و دوگانه سوز نیاز دارند باید وانت نیسان را انتخاب کنند زیرا جایگاه مشخصی در بازار ندارد. قابلیت حمل بار خوب این وسیله نقلیه بسیار قدیمی در مقایسه با سایر وانت های دست دوم موجود در بازار یکی از خوبی های آن است. موتور 2.4 لیتری دوگانه سوز نیسان 80 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر تولید می کند. برای راحتی مسافران، این وسیله نقلیه دارای تجهیزاتی مانند کولر، لاینر و ایموبلایزر و همچنین ظرفیت حمل تقریباً 2 تن است.

وانت نیسان دوگانه سوز

  • پراید دوگانه سوز

پراید دوگانه سوز برای کسانی که در بازار خودروهای دست دوم برای خودروی ارزان قیمت دوگانه سوز جستجو می کنند ترجیح داده می شود. پراید به طور فعال ساخته نمی شود، با این حال مدل های قدیمی و دوگانه سوز زیادی در بازار وجود دارد. پراید دوگانه سوز به دلیل استهلاک پایین و قطعات ارزان تر و همچنین قابلیت سرویس دهی، گزینه محبوبی برای مصرف کنندگان بوده است. در حالت گازسوز، موتور 1.3 لیتری پراید تقریباً 63 اسب بخار نیرو تولید می کند.

پراید دوگانه سوز

  • سمند EF7 دوگانه سوز

سمند EF7 دوگانه سوز از نظر قدرت قابل مقایسه با سورن پلاس دوگانه سوز است، اما دیگر با صفر کیلومتر تولید نمی شود، بنابراین اگر می خواهید یکی را خریداری کنید، باید بازار کارکرده را بررسی کنید. از آنجایی که موتور 1.7 لیتری سورن پلاس نیز 97 اسب بخار قدرت و 136 نیوتون متر گشتاور تولید می کند، خودروی دوگانه سوز سمند EF7 می تواند گزینه بهتری باشد اگر رانندگی صفر کیلومتر و زیبایی آن برای شما مهم نباشد. یکی از نقاط قوت این خودرو موتور صاف و کابین جادار آن است اما یکی از ایرادات آن استهلاک قابل توجه قطعات به خصوص در زمینه فنی است.

سمند EF7 دوگانه سوز

  • پژو ۴۰۵ و پارس دوگانه سوز

ایران خودرو پیش از این مدل های دوگانه سوز پارس و 405 را ساخته بود. این دو خودرو دارای یک موتور XU7JP/L3 هستند که در حالت گازسوز 83 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یکی از مزیت های 405 و پارس دوگانه سوز، فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش گسترده در کنار بازار خرید و فروش مناسب است. از سوی دیگر، باید تاکید کرد که استهلاک قابل توجه آنها ممکن است باعث شود خریدار تصمیم خود را حدس بزند.

  • تیبا صندوقدار دوگانه سوز

سایپا برای مدت کوتاهی مدل دوگانه سوز تیبا را نیز تولید کرد. اگرچه دینامیک رانندگی این خودرو با ساینا S قابل مقایسه است، اما سبک قبلی آن قابل توجه نیست. صندوق دوگانه سوز تیبا نیز مانند پراید خودروی کم استهلاکی است که بسیاری از مردم آن را برای امرار معاش انتخاب می کنند. البته از ویژگی های ضعیف این خودرو می توان به کیفیت پایین قطعات و صندوق عقب آن اشاره کرد.

تیبا صندوقدار دوگانه سوز

 

مزایای خودروهای دوگانه سوز

مهمترین مزیت اینگونه خودروها کاهش هزینه سوخت است که برای مالکان بسیار سودمند خواهد بود. علاوه بر این، این خودروها آلایندگی کمتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند.

معایب خودروهای دوگانه سوز

از معایب این نوع خودروها می توان به کاهش ظرفیت بار، افزایش میزان سایش اجزای موتور به دلیل خواص متفاوت بنزین و سوخت گاز، کاهش قدرت موتور و غیره اشاره کرد.

 

شما میتوانید روکش انواع خودروهای داخلی و خارجی را در قسمت فروشگاه سایت مشاهده نمایید.

 

 

نظرات شما