خودروی فوتون تونلند G7 با ترکیب روکش های صندلی مجموعه ECCCO
خودروی فوتون تونلند G7 با ترکیب روکش های صندلی مجموعه ECCCO

فوتون تونلندG7 یکی از جدیدترین پیکاپ های بازار کشورمان است که توسط ایران خودرو دیزل در داخل کشور مونتاژ و عرضه میشود. همکاری شرکت چینی فوتون و ایران خودرو دیزل به دهه 90 شمسی برمیگردد که نسل اول فوتون تونلند با موتور بنزینی و دیزلی و البته گیربکس دستی در کشور مونتاژ شد.

نسل اول فوتون تونلند سال 2011 توسط این شرکت چینی معرفی شد. این پیکاپ مقرون به صرفه در مقایسه با تویوتا هایلوکس در کشور چین عرضه شد و تونلند نام گرفت. نسل اول فوتون تونلند در سال 1393 راهی بازار کشورمان شد و تا 7 سال یعنی سال 1400 روی خط تولید ایران خودرو دیزل قرار داشت و فروش قابل قبولی در کشورمان تجربه کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی خودروی فوتون تونلند G7 و طراحی داخلی آن بپردازیم با ما در ( مجموعه تخصصی ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

از ابتدای سال 1400 نسخه فیس لیفت شده فوتون تونلند تحت عنوان فوتون تونلند S  در کشورمان عرضه شد.

 

فوتون تونلند G7

 

پس از ورود پیکاپ های متفاوت در کشور، رقابت بین شرکت ها سخت تر شد و ایران خودرو دیزل تصمیم گرفت نسل در کنار نسخه فیس لیفت، نسل جدید فوتون تونلند را وارد بازار کشور کند. به همین دلیل سال 1402 نسل جدید تحت عنوان فوتون تونلند G7 با گیربکس اتومات روی خط تولید قرار گرفت. این نسل علاوه بر طراحی بسیار جذاب تر، از نظر فنی و امکاناتی هم تغییرات مثبتی داشته و انتظار میرود استقبال خوبی از آن در کشور شود.

فوتون تونلند G7

فوتون تونلند G7 اتوماتیک پیکاپ بزرگ با ظاهری محکم و عضلانی است. جلوپنجره شش ضلعی مشکی رنگ بخشی از چهره خودرو را گرفته و کلمه FOTON روی آن نقش بسته و چینی‌ها تلاش کرده‌اند تا از این نظر شبیه پیکاپ‌های جذاب فورد باشد. چراغ‌ها از دو سوی جلوپنجره امتداد پیدا کرده و تا گلگیرهای برجسته جلو رسیده است. سپر هم‌رنگ بدنه است، اما ورودی هوای مشکی رنگی روی آن قرار گرفته و چراغ‌های روز بالای مه‌شکن‌ها دیده می‌شوند و دور آنها را قابی کرومی گرفته است.

در نمای جانبی، گلگیرهای برجسته و حجم‌های روی درب‌ها نمایی محکم به تونلند G7 داده و رینگ‌های ۱۸ اینچی فاصله زیادی با گلگیرها دارد.

نمای عقب فوتون جدید هر چند سبکی مشابه دیگر پیکاپ‌های مونتاژی داخلی دارد، اما پوشش مشکی رنگ روی درب فضای بار که کلمه FOTON روی آن نقش بسته، حالتی اسپرت‌تر و آفرودی‌تر ایجاد کرده است.

بررسی طراحی ظاهری فوتون تونلند G7

طراحی نمای جلو

از نظر طراحی ظاهری باید گفت که فوتون تونلند G7 نسبت به نسل قبلی خودش بسیار جذاب تر شده. نوشته فوتون روی جلوپنجره حاکی از الگو برداری طراحان چینی از فورد رپتور هستش. با این حال این نوشته فوتون، ظاهری جذاب برای این پیکاپ ایجاد کرده است. چراغ ها نسبت به نسل قبلی کشیده تر شده و ظاهری خشن تر به این ماشین داده. هر چند باید گفت این سایز چراغ برای همچین ماشینی واقعا کوچک است. مه شکن ها هم از حالت قدیمی به یک حالت اسپرت و مدرن تر تبدیل شده اند.

طراحی نمای پشت

در نمای عقب هم مانند نمای جلو، اولین چیزی که به چشم میاید نوشته فوتون است.اضافه شدن فلاب با رنگی متفاوت نیبت به بدنه و نوشته فوتون روی آن ، نمای پشت را از حالت ساده به حالتی جذاب تبدیل کرده است. طراحی چراغ های عقب هم کاملا الگو برداری از نسل های جدید تویوتا هایلوکس بوده است.

 

مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید و فروش انواع روکش و خدمات تخصصی تودوزی خودرو, یکی از معتبرترین مجموعه‌های فعال در این زمینه است. این مجموعه با بهره‌گیری از مواد اولیه باکیفیت و فناوری‌های روز دنیا، محصولاتی با کیفیت و با دوام تولید می‌کند.

شما میتوانید با مشاورین این مجموعه برای دریافت مشاوره تخصصی از طریق چت آنلاین یا تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید

 

طراحی داخلی

پیکاپ مونتاژی ایران خودرو دیزل از نظر طراحی داخلی یک کلاس بالاتر از رقبایی است که در بازار کشور عرضه می‌شود. روکش چرمی تودوزی‌شده رودری‌ها و صندلی‌ها شمایلی از یک پیکاپ لوکس دو کابین را ارائه می‌دهد.

نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی روی داشبرد فیبرکربنی‌طور سوار شده و دکمه‌های فیزیکی با نورپردازی قرمز تا روی کنسول مرکزی ادامه پیدا کرده است. فوتون تونلند G7 اتوماتیک مجهز به اهرم تعویض دنده الکترونیکی است که مشابه آن را فقط در شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای لوکس دیده‌ایم. همچنین برای تنظیمات سیستم محرک و دیفرانسیل‌ها و حالت رانندگی، کنترل‌ها و دکمه‌های فیزیکی روی کنسول میانی قرار گرفته‌اند. فوتون جدید تنها پیکاپ بازار ایران است که مجهز به پدال‌های شیفتر پشت فرمان شده تا رانندگی در هر مسیری هیجان‌انگیزتر باشد.

 

فوتون تونلند

 

تقریبا اکثر پیکاپ‌های دو کابینه موجود در بازار کشور، فضای کافی برای دو سه سرنشین عقب ندارند و فوتون تونلند G7 اتوماتیک نیز همین شرایط دارد و ردیف عقب جادار به نظر نمی‌رسد.

یکی از قسمت های داخلی در خودروی فوتون صندلی های بزرگ آن است که میتوان با طراحی روکش های سفارشی جذابیت و راحتی آنها را برای سرنشینان چندبرابر کرد.

یک نمونه از طراحی های جدید روکش صندلی و فرمان برای خودروی فوتون تونلند G7 در مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی را مشاهده میکنید

 

فوتون تونلند فوتون تونلند G7
فوتون تونلند G7 فوتون تونلند G7
فوتون تونلند G7 فوتون تونلند G7
فوتون تونلند G7 فوتون تونلند G7

 

مشخصات فنی فوتون تونلند G7

فوتون تونلند G7 یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با توان 238 اسب بخار و 360 نیوتن متر گشتاور دارد و سواری قابل قبولی را برای راننده به همراه دارد.نکته مثبت در این ماشین این است که انتقال قدرت به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد. تعلیق این خودرو در جلو از نوع جناغی دوبل و در عقب از نوع فنر تخت به همراه دیفرانسیل یک پارچه است. 

 

آپشن و امکانات رفاهی فوتون تونلند G7

میتوان گفت فوتون تونلند G7 پر امکانات ترین پیکاپ بازار هستش. در کنسول وسط شاهد مانیتور 10.25 اینچی با سیستم مالتی مدیا، دکمه های تهویه مطبوع دیجیتال، تنظیم ققل دیفرانسیل، شیب سنج،ESP، دوربین 360، ترمز پارک برقی و اتوهلد هستیم. در این نسل فوتون ما صندلی های برقی راننده به همراه گرمکن صندلی های جلو را داریم. دو حالت رانندگی اکو و اسپورت در این ماشین وجود دارند و همچین استارتر و ورود بدون کلید هم داریم.

نظرات شما