روش باز کردن و بستن روکش صندلی پراید
روش باز کردن و بستن روکش صندلی پراید

بیشتر رانندگان بودجه کمی را برای اکسسوری خودرو در نظر می‌گیرند. از این رو انتخاب درست این محصولات مانند روکش صندلی اهمیت می‌یابد. به طور مثال در انتخاب روکش صندلی خودرو پارامتر های زیادی به جز جنس روکش است که باید به آن ها توجه کنید.

بیشتر اوقات انتخاب بین دو جنس چرم و پارچه‌ای برای روکش صندلی خودرو باید انجام گیرد. این که بین این دو کدامیک بهترین گزینه است به میزان بودجه شما و البته نوع کاربری خودرو بستگی دارد. مثلا اگر خودروی شما در دسته خودرو های عمومی مانند تاکسی قرار می‌گیرد پارچه گزینه بهتری است. چرا که راحتتر شسته می‌شود.در ادامه  این مطلب نحوه باز کردن روکش صندلی پراید را به طور کامل شرح خواهیم داد. با ما ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

به جز جنس روکش اندازه و ابعاد روکش هم مهم است. باید تک تک اجزای روکش بر اساس اندازه استاندارد صندلی ها برش بخورند تا پس از نصب هیچ بخشی از آن دچار کشیدگی نشود و یا این که پف نکند. همچنین دوخت های بین هر تکه از هم کشیده یا باز نشود.

در کنار همه‌ی موارد یاد شده، انتخاب رنگ روکش ها نیز اهمیت کمی ندارد. بهترین روش انتخاب استفاده از رنگ همسان با بند کمربند ایمنی است. یا انتخاب میان پالت رنگ های مکمل داشبورد و فضای داخلی اتاقک خودرو هم می‌تواند کمک خوبی در انتخاب باشد.

یکی از مهم‌ترین موضوعات در مورد روکش صندلی خودرو علاوه بر نصب آن، نحوه باز کردن و تعویض آن است.

روکش صندلی پراید

نکات مهم در انتخاب روکش

برای تهیه روکش  برای صندلی ماشین، بسیار مهم است که نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید برای مدت طولانی از روکش‌های خود استفاده کنید. نکاتی که هر کاربر هنگام خرید روکش باید به آن توجه کند به شرح زیر است:

  • روکش‌های مقاوم در برابر آسیب‌دیدگی بخرید. برای این منظور از روکش‌های باکیفیت بهره بگیرید تا عمر مصرفی بالایی داشته باشند.
  • روکش‌هایی را تهیه کنید که هنگامی که رویان‌ها مینشید باعث تعرق شما نشوند.
  • روکش‌هایی باکیفیت هستند که در برابر نور مستقیم آفتاب دچار رنگ‌پریدگی نشوند و یا تغییر رنگ ندهند.
  • روکش‌هایی مناسب هستند که به هنگام کثیف شدن به‌راحتی تمیز شوند و کاربران بدون مشکل روکش را تمیز کنند.
  • از روکش‌هایی متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی ماشین استفاده کنید تا یک هماهنگی و انسجام چشم نوازی را به ارمغان بیاورید.

تعویض روکش صندلی

در بسیاری از مواقع علت جداکردن روکش صندلی خودرو را می‌توان کثیفی بیش از حد روکش و یا پارگی روکش بر اثر چاقو و یک شئ تیز دانست. حتی ممکن است روکش صندلی به علت پوسیدگی و قرارگرفتن در زیر نور مستقیم خورشید، خراب شود و کاربران بخواهند اقدامی در جهت درآوردن روکش و تعویض آن داشته باشند. در این میان افرادی نیز هستند که برای ایجاد تنوع و تغییر دکوراسیون داخلی ماشین اقدام به در آوردن روکش‌های قدیمی می‌گیرند و با تعویض آن سرو سامانی به دکوراسیون داخل ماشین خود می‌دهند.

برای تعویض روکش صندلی‌ها به‌طورکلی دوراه وجود دار:

  • در قدم اول می‌توانید این کار را به شخصی ماهر و خبره بسپارید که این کار شامل هزینه برای شما می‌شود.
  • در قدم دوم می‌توانید خودتان دست‌به‌کار شده و روکش صندلی ماشینتان را باز کنید.

باز کردن روکش صندلی پراید

به‌طورکلی دو روش  برای بازکردن روکش صندلی وجود دارد که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم:

  • روش اول

برای بازکردن روکش صندلی ماشین خود در ابتدای کار باید از صندلی جلو شروع کنید. در روش اول، میتوانید ابتدا تمامی کش‌ها را با قیچی ببرید و یا پاره کنید. سپس تمامی قاب‌ها و فلاپ‌هایی که امکان باز شدن آن‌ها وجود دارد را بازکرده و در ادامه تمامی کش‌ها و نخ‌های روکش را باز می‌کنیم. دقت داشته باشید در این روش ابتدا نخ و کش‌دار باز کنید و سپس به درآوردن قاب‌ها اقدام کنید.

  • روش دوم

در روش دوم باید کمی حوصله به خرج دهید و به‌آرامی تمامی کش‌ها و نخ‌ها را  بدون آسیب‌دیدن باز کنید. در این روش فرایند باز کردن روکش صندلی پراید کمی زمان بر است اما آسیب کمتری به روکش‌ها می‌رسد و برای نصب مجدد نیازی به تهیه کش‌ها و نخ‌های روکش نخواهید داشت.

 

نحوه بستن روکش صندلی پراید : صندلی جلو

نحوه بستن روکش صندلی پراید به واسطه شکل صندلی ها و برش و دوخت روکش برای صندلی های عقب و جلو متفاوت است. در بخش اول توضیحات نحوه بستن روکش صندلی پراید برای تکیه‌گاه و نشیمن‌گاه  صندلی جلو را به شما خواهیم گفت.

برای بستن روکش تکیه گاه صندلی خودرو باید روکش را تا نصف برگرانید. سپس روی قسمت پشتی صندلی کشیده شود. دقت شود که دوخت ها روی یکدیگر قرار گیرند. در مرحله بعد از میان فاصله بین دو بخش تکیه‌گاه صندلی خودرو و بخش نشیمن‌گاه آن، کش‌ ها را به زیر صندلی جلویی ماشین کشیده شوند.

پس از آن که کش ها زیر فنر صندلی قرار گرفت، باید محکم به هم گره بخورند.

نحوه بستن روکش صندلی پراید : صندلی جلو

نحوه بستن روکش صندلی پراید : صندلی عقب

نحوه بستن روکش صندلی پراید برای صندلی جلو و صندلی عقب با یکدیگر کمی متفاوت است.

 توجه شود اغلب روکش های صندلی عقب به صورت دو تکه دوخته می‌شوند بنابراین باید مراحل نصب را به دقت دنبال کرد. مراحل و نحوه بستن روکش صندلی پراید برای صندلی عقب به ترتیب زیر می‌باشد.

  • مطابق مرحله قبل از قسمت کف روکش صندلی یا نشیمن‌گاه صندلی پشت باید کار را آغاز کرد.
  • قسمت کفی عقب ماشین از بدنه جدا کرده و از خودرو خارج شود.
  • پس از انتقال کفی به محل دیگر باید روکش صندلی را در قسمت کف صندلی قرار گیرد.
  • در ادامه مانند نحوه بستن روکش صندلی پراید برای صندلی جلو نصب روکش انجام می‌گیرد.
  • کش ها به صورت دو به دو باید به یکدیگر گره بخورند.
  • کش قیطانی وسط را محکم گره بزنید.
  • برای روکش های دو تکه، بخش دوم را هم به همین صورت نصب کنید.
  • پشتی ردیف عقب ثابت است و از جایش در نمی‌آید. نحوه بستن روکش صندلی پراید برای تکیه گاه صندلی عقب در داخل خودرو کمی دشوار است.
  • در این مرحله باید روکش از قسمت تکیه‌گاه وارد خود صندلی شود.
  • دقت شود که دوخت‌ ها بر هم منطبق باشند.
  • کش ‌های تکیه‌گاه روکش محکم و دو به دو به یکدیگر گره باید بخورند.

نحوه بستن روکش صندلی پراید - صندلی عقبنحوه بستن روکش صندلی پراید - صندلی عقب

نحوه بستن روکش صندلی پراید : زیر سری صندلی ها

در آخرین مرحله از نحوه بستن روکش صندلی پراید به زیر سری های صندلی می‌پردازیم. نکته مثبت این است که پشت گردنی ها یا همان زیر سری های صندلی خودرو در هر دو ردیف عقب و جلو الگوی یکسانی دارند و قابل جدا شدن هستند. پیش از روکش کردن زیر سری ها لازم است با شی تیزی جای روکش جدید صندلی‌ ها مشخص شود.

کافی است روکش را روی آن کشیده و کش در پایین پشت گردنی محکم گره بخورد. در برخی از مدل ها زیر سری ها به وسیله چسب محکم شود. جنس چسب در این محصولات معمولا از نوع چسب زبر و نرم است. البته نحوه بستن روکش صندلی پراید در مدل ها دیگر نه چسبی است و نه کش دار.

 در این مدل ها باید از زیر زیر سری ها در آن قسمت که از هم باز شده است را با چند کوک به هم دوخت. در برخی دیگر از انواع روکش های صندلی پراید، ست روکش دارای بالشتک ‌هایی مخصوص صندلی جلو هستند. برای نصب این بالشتک ‌ها کافی است که آن‌ ها را روی زیر سری قرار داده و از پشت گره بزنید.

نحوه بستن روکش صندلی پراید : زیر سری صندلی ها

 

چند نکته مهم در نحوه بستن روکش صندلی پراید

توضیحاتی که برای نحوه بستن روکش صندلی پراید در بالا به آن ها اشاره شده است را می‌توان به عنوان راهنما برای بستن روکش صندلی های دیگر مانند پژو 405 به کار گرفت.

نحوه بستن روکش صندلی پراید اگر چه به طور کامل توضیح داده شده است ولی کاری زمان بر است و باید با دقت انجام شود.. پس در صورت نیاز از یک استاد کار می‌توانید کمک بگیرید.

در هنگام انتخاب و خرید روکش صندلی خودرو باید به استاندارد بودن ابعاد آن توجه داشته بشید تا در زمان نصب دچار مشکلی نشوید.

اگر لازم است بخشی از روکش دوخت بخورد باید با نخ هم رنگ و سوزن با سایز مناسب توسط استاد کار انجام گیرد.

 می‌توانید از قسمت فروشگاه همین سایت برای خرید روکش صندلی انواع مختلف خودرو های ایرانی و خارجی ثبت سفارش کنید.

نظرات شما