روش های مختلف برای پاک کردن بوی سیگار در ماشین
روش های مختلف برای پاک کردن بوی سیگار در ماشین

بوی سیگار به شدت قوی است و به این راحتی پاک نمی‌شود پس باید از راه های هوشمندانه برای پاک کرن آن اقدام کنید. برخی از افراد برای پاک کردن بوی سیگار از عطر و اسپری استفاده می‌کنند. این کار شاید بتواند برای چند ساعت بوی دود را بپوشاند اما یک راهکار همیشگی به حساب نمی‌آید.

از بین بردن سریع بوی سیگار در ماشین ترفندی است که هر راننده ای باید آن را بداند. اغلب راهکار ها برای خارج کردن بوی سیگار از ماشین بی فایده بوده و کارایی ندارند، اما ما در این مقاله سریع ترین راه رفع بوی سیگار از ماشین را برای شما آورده ایم پس اگر در ماشین سیگار می‌کشید یا می‌خواهید بدانید چگونه بوی سیگار داخل ماشین را از بین ببرید با ما ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

ترفند پاک کردن بوی سیگار از ماشین

ابتدا تمام شیشه ها را پایین بکشید و سپس برای چند دقیقه بگذارید کولر ها روی دور تند کار کنند تا تمام هوای داخل ماشین خارج شود. سپس داشبورد و صندلی ها را با یک پارچه نم‌دار دستمال بکشید تا بوی سیگار به طور کامل از خودرو خارج شود.

راهکار های ساده و خانگی برای رفع بوی سیگار

اگر از ترفند بالا استفاده کردید و بوی سیگار به طور کامل پاک نشد می‌توانید از راه های ساده تر اما پرکاربرد استفاده کنید که بتوانید در کمترین زمان ممکن از شر بوی سیگار در خودرو خلاص شوید.

تمیز کردن اجزای داخل ماشین

برای رفع بوی سیگار از ماشین ابتدا باید یک نظافت کلی داخل ماشین انجام دهید. وسائل مورد نیاز برای انجام این‌کار می‌توانید از یک عدد فرچه، جارو یا جاروبرقی، یک اسپری برای از بین بردن گرد و غبار سیگار داخل ماشین استفاده کنید.

روشن کردن تهویه‌ی ماشین

به مدت ۳۰ دقیقه تهویه‌ی ماشین را در حالت گرم بگذارید و درهای ماشین را هم باز بگذارید.

تمیز کردن جاسیگاری

جا سیگاری را از خاکستر و ته سیگار خالی کنید و آن را بشویید و به آن خوشبو کننده یا عطر خودتان را بزنید

استفاده از زغال

یکی از راه های پاک کردن بوی دود سیگار از ماشین استفاده از زغال است. زغال خاصیت بوگیری بسیار بالایی دارد و به راحتی می‌تواند بو های شدیدی مثل بوی سیگار یا بوی سیر را بگیرد. درواقع برخی از خانم های خانه‌دار نیز از این تکنیک برای رفع بوی بد داخل یخچال استفاده می‌کنند که بسیار نیز مفید است. پیشنهاد ما این است که همیشه یک پاکت زغال را پشت صندلی های ماشین بگذارید تا از پخش بو و ماندگاری آن در ماشین جلوگیری شود.

استفاده از زغال

استفاده از قهوه

برخی از افراد که علاقه شدیدی به بوی قهوه دارند و همیشه کمی از آن را در خودرو می‌گذارند. این کار برای رفع بوی سیگار و بوی بد داخل ماشین بسیار موثر است اما باید برای همیشه بوی قهوه را داخل ماشین خود تحمل کنید.

استفاده از قهوه

استفاده از بخار دارچین

چوب دارچین نیز مثل زغال خاصیت بوگیری بسیار بالایی دارد اما بر خلاف زغال بوی تندی دارد که تحمل آن کار هر کسی نیست.  استفاده از بخار داچین برای رفع بوی سیگار یک ترفند قدیمی و بسیار کارامد است برای این کار باید چوب دارچین را به همراه آب بجوشانید و با استفاده از بخار آن بوی بد داخل ماشین را از بین ببرید.

استفاده از بخار دارچین

استفاده از آمونیاک

بوی آمونیاک بسیار آزار دهنده می‌باشد. در صورت استفاده از آمونیاک داخل ماشین نمانید و تمام در و پنجره‌های ماشین را باز بگذارید و بعد از ۲ ساعت از ماشین استفاده کنید.

استفاده از پوست مرکبات

روش دیگر برای رفع بوی سیگار از ماشین استفاده از مرکبات است. مرکبات بوی سیگار را جذب می‌کنند و باعث از بین بردن بوی نامطبوع آن می‌شوند. بهتر است پوست میوه‌هایی مانند پرتقال، سیب، لیمو و … داخل ماشین پوست کنید و داخل یک ظرف بگذارید و چند ساعت داخل ماشین قرار دهید.

استفاده از سیب

سیب را ۴ قسمت کنید و در جاهای مختلف ماشین قرار دهید. پس از ۴۸ ساعت بوی سیگار از بین خواهد رفت.

استفاده از روزنامه‌ی مچاله

روزنامه خاصیت بوزدایی دارد. با قرار دادن چند روزنامه‌ی مچاله شده داخل ماشین البته همراه با یکی از روش‌های بالا مانند استفاده از پوست مرکبات یا دارچین، قهوه و … به راحتی می‌توانید شاهد از بین بردن بوی سیگار باشید.

اسپری سرکه بر روی شیشه‌ها

ته لیوان مقداری سرکه و با ۲ لیوان آب باهم مخلوط کنید و داخل اسپری بریزید و آن را بر روی شیشه‌های ماشین از داخل اسپری کنید. صبر کنید تا سرکه بر روی شیشه خشک شود و نگران بوی سرکه نباشید. پس از خشک شدن بوی آن هم از بین می‌رود.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین بو زدای قوی بوده و برای از بین بردن بوی سیگار آن را بر روی فرچه ریخته و روی سقف، پوشش صندلی‌ها و زیرپایی ماشین بکشید که به خورد اجزای آن برود و به مدت ۳۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت بگذارید بماند که البته ۲۴ ساعت مناسب‌تر است. سپس با جارو برقی کامل آن را تمیز کنید.

عوض کردن فیلتر هوای ماشین

فیلتر هوای ماشین را باید هر ۱۹۰۰۰ کیلومتر عوض کنید. برای از بین بردن بوی سیگار حتما فیلتر هوای ماشینتان را عوض کنید.

نظرات شما