روش های نگهداری از فضای داخلی خودرو
روش های نگهداری از فضای داخلی خودرو

وقتی صحبت از داشتن ماشین می شود، یکی از جنبه های مهم این است که مطمئن شوید که فضای داخلی خودرو تمیز و مرتب به نظر برسد. هنگامی که در نهایت تصمیم به معامله یا فروش آن می‌کنید، نگهداری وسیله نقلیه‌تان در شرایط خوب به حفظ ارزش فروش مجدد آن کمک می‌کند. در اینجا چند روش موثر برای عالی نگه داشتن فضای داخلی خودرو را به شما آموزش میدهیم.

اولین قدم برای داشتن یک وسیله نقلیه سالم تمیز کردن منظم است. این به این معنی است که حداقل هر دو هفته یکبار هرگونه کثیفی، گرد و غبار یا خرده‌های غذا را با جاروبرقی پاک کنید، تمام سطوح قابل مشاهده را با یک پارچه میکروفیبر با استفاده از آب و صابون ملایم پاک کنید و در صورت نیاز داخل دستگیره‌های در و جا لیوان را تمیز کنید. انجام منظم این کار به جلوگیری از سخت تر شدن لکه ها در طول زمان کمک می کند.در این مقاله با ما ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

روش های نگهداری از فضای داخلی ماشین

روش های نگهداری از فضای داخلی خودرو

 

مراحل ضروری تمیز کردن: هنگام تمیز کردن فضای داخلی خودرو، چند مرحله ضروری وجود دارد که باید به منظور اطمینان از کامل بودن انجام شود.

1 - جاروبرقی

با استفاده از یک جاروبرقی با ضمیمه هایی مانند برس ها و ابزارهای شکاف بر روی تمام سطوح از جمله صندلی ها، فرش ها، تشک ها و داشبورد شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که به مناطقی مانند بین بالشتک های صندلی یا اطراف لولاهای در که ممکن است به مرور زمان در آنها کثیفی ایجاد شود، توجه کافی داشته باشید.

2 - پاک کردن سطوح با استفاده از دستمال مرطوب

استفاده از دستمال مرطوب یا آب صابون گرم و دستمال ظرف / اسفنج می تواند به از بین بردن لکه های چربی از جا لیوان ها و سایر سطوح سخت داخل کابین کمک کند. همچنین مطمئن شوید که از دکمه های آینه بیرونی که در طول زمان گرد و غبار را جمع می کنند، غافل نشوید! پس از پاک کردن کامل، آنها را بگذارید تا خشک شوند و سپس رگه هایی را که پس از پاک کردن اولیه باقی مانده است، از بین ببرید. اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام این فعالیت ها از دستکش به درستی استفاده می شود تا حداکثر محافظت در برابر تجمع میکروب ها و باکتری ها را داشته باشد!

پاک کردن سطوح با استفاده از دستمال مرطوب

 

3 - استفاده از محصولات محافظ

محافظ های فرموله شده مانند محافظ چرمی یا محافظ وینیل بر روی پارچه ها و لوازم داخلی مانند وینیل، چرم و پارچه استفاده می شود تا محافظت بیشتری از آنها در برابر سایش و پارگی در طول زمان ایجاد کند. این مهم است که این محصولات به طور یکنواخت در تمام سطوحی که قرار است پوشش دهند، بمالند نه اینکه فقط با حوله ای که ممکن است در هنگام خشک شدن پوشش کافی ایجاد نکند - بهتر است به آرامی روی مواد مالیده شود تا زمانی که کاملا جذب شود. مطمئن شوید که بطور دقیق و کامل از پوشش های محافظ استفاده کنید.

4 - استفاده از پاک کننده های پنجره

استفاده از پاک کننده های شیشه بر روی تمام پنجره ها نه تنها آنها را تمیزتر نشان می دهد، بلکه به از بین بردن میکروب هایی که ممکن است باقی بمانند و همچنین از بین بردن آثار آب باقی مانده پس از بارندگی در داخل ساختمان و سایر موارد کمک می کند - این کار در کنار دستمال کاغذی بهترین عملکرد را دارد. و/یا روزنامه برای نتایج منحصربه‌فرد در شیشه‌های خودرو (سعی کنید از اسفنج اجتناب کنید). شستشوی ملایم و در عین حال محکم میتواند نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته باشد!

استفاده از پاک کننده های پنجره در خودرو

 

5 - استفاده از خوشبو کننده‌های هوا

استفاده از خوشبوکننده‌های هوا به ایجاد بوهای مطبوع کمک می‌کند و در عین حال بوهای نامطبوع ناشی از دود سیگار/حیوان خانگی، بوی آشپزی و غیره را از بین می‌برد، اسپری‌های خوشبوکننده هوا باید به‌طور دوره‌ای در اطراف مناطقی از فضای داخلی خودرو که اغلب استفاده می‌شوند اسپری شوند، اما نه مستقیماً روی اجزای داشبورد یا سایر قسمت‌هایی که از قطعات الکترونیکی در آنها استفاده شده است . قطعات الکترونیکی در صورت رسیدن ذرات مایع مانند قطرات اسپری تبخیر شده به مرور عملکرد درست خود را از دست میدهند.

استفاده از خوشبو کننده‌های هوا در فضای داخلی خودرو

 

نتیجه گیری

در نظر گرفتن این مراحل به طور منظم در نهایت منجر به داشتن خودرویی می شود که فضای داخلی آن از نظر بصری و بویایی  خوشایند باقی است و میتواند در هنگام فروش تاثیر زیادی در ارزش آن داشته باشد.

نظرات شما