ماساژور صندلی ,کاربردها و فواید آن
ماساژور صندلی ,کاربردها و فواید آن

ماساژور صندلی یکی از آپشن های جالب و جذاب در خودروهای گران قیمت است. قرارگرفتنن این آپشن در کنار بقیه امکاناتی که در ماشین های لوکس است می تواند باعث جلب توجه بسیاری از رانندگان شود.

اما میتوان گفت ماساژور صندلی خودرو به عنوان یک آپشن فقط تشریفاتی نیست. روکش ماساژور صندلی خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد. ماساژور صندلی ماشین ارزان را شما هم می توانید به راحتی تهیه کنید. شناخت بهترین ماساژور صندلی ماشین می تواند در هنگام خرید کمک بزرگی به شما کند. نصب ماساژور صندلی خودرو به عنوان یک مسئله تخصصی مطرح است.

یکی از آپشن های بروز در ماشین های پیشرفته امروزی ماساژور صندلی خودرو است. این آپشن ممکن است در صندلی بقیه سرنشین ها نیز وجود داشته باشد. بهترین ماساژور صندلی خودرو به طور معمول دارای امکاناتی مثل گرم کن و سرد کن، مموری صندلی، تنظیم برقی و پشت سری فعال است که این باعث به وجود آمدن آرامش بیشتر برای راننده می شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی از ماساژور صندلی خودرو را در اختیار شما دوستان قرار دهیم. با ما ( مجموعه تخصصی روکش ابراهیمی ) برند ECCCO همراه باشید.

طراحی و تولید این آپشن ها بیشتر در خودروهای گران قیمت کاربرد دارد زیرا هزینه این آپشن ها بسیار زیاد است و همه اقشار جامعه توانایی خرید آن را ندارند. البته ماساژور صندلی ماشین ارزان هم در بازار وجود دارد که رانندگان می توانند آن را تهیه کنند اما دارای این سطح از آپشن های گوناگون نیست. دقت داشته باشید که نصب ماساژور صندلی خودرو یک امر تخصصی بشمار می آید.

ماساژور صندلی خودرو

 

به طور حدودی در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار از این آپشن در خودرو های لوکس رونمایی شد. برند ولوو  از اولین شرکت های خودروسازی در دنیا بود که این کار را انجام داد.

اولویت این آپشن در درجه اول برای صندلی راننده است و طبق درخواست خریدار روی صندلی شاگرد و یا بقیه صندلی ها نیز نصب می شود. خودروهای خیلی لوکس در زمانی که از کارخانه خارج می شوند همه صندلی هایشان دارای این ماساژور هستند.

بهتر است نسبت به این نکته جالب اطلاع داشته باشید که در گذشته کیسه های هوای ماساژور فقط برای قسمت پشتی صندلی استفاده قرار داده شده بود وکمر و پهلوهای سرنشین را ماساژ می داد. اما به مرور از کیسه های هوای ماساژور قسمت پایینی صندلی هم استفاده شد تا پاها و بخش تحتانی فرد هم تحت این ماساژ قرار گیرد.

این امکان وجود دارد که نصب ماساژور صندلی خودرو روی ماشین هایی که این امکان را ندارند انجام شود. اگر شما بتوانید بهترین ماساژور صندلی خودرو را روی ماشین تان نصب کنید در حین رانندگی و خستگی عضلات تان به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. استفاده از ماساژور صندلی خودرو باعث می شود که راننده در حین رانندگی بسیار زیاد هوشیار شود و در نهایت این موضوع باعث افزایش ایمنی رانندگی شود.

ماساژور صندلی ماشین چیست؟

ماساژور صندلی ماشین وسیله‌ای به شکل صندلی است که می‌توان آن را به صندلی ماشین، صندلی اداری یا دیگر صندلی‌ها وصل کرد یا حتی روی مبل قرار دارد. این ماساژورِ صندلی شکل، دارای غلتک‌ها، گوی‌ها و کیسه‌های هوا در بخش‌های مختلف از جمله پهلوها، نشیمنگاه، گردن و پشت کمر بوده و از آن‌ها برای ماساژ استفاده می‌کند. ماساژورهای صندلی شکل، تکنیک‌های مختلف از جمله ماساژ لرزشی و گرمایشی را ارائه می‌دهند و می‌توانند انواع ماساژهای مختلف از جمله ماساژ بافت عمیق یا ماساژ شیاتسو را بر روی شما اجرا کنند. به این ترتیب تنها با یکبار سرمایه‌گذاری می‌توانید سال‌ها از این دتسگاه برای ماساژ قسمت‌های مختلف بد‌ن‌تان استفاده کنید.

این صندلی از باتری‌های تک سلولی، باتری‌های قابل شارژ، کابل برق یا گاهی اوقات آداپتور 12 ولت نصب شده در ماشین تغذیه می‌کند و تقریبا برای هر فضا و مکانی قابل استفاده می‌باشد. جنس روکش صندلی ماساژور از مش، پنبه یا فوم پلی اورتان می‌باشد که آن را برای قرارگیری روی صندلی ماشین و دیگر انواع صندلی و حتی برای قرارگیری بر روی مبل ایده‌آل می‌کند. این ماساژور می تواند برای تسکین دردهای بدن شما از جمله قسمت فوقانی، پایین کمر، گردن، شانه‌ها یا پاها استفاده شود.

از ماساژور صندلی در چه فضاهایی می‌توان استفاده کرد؟

شما می‌توانید در حین انجام فعالیت‎های روزمره خود به راحتی از ماساژور صندلی استفاده کنید و هیچ محدودیتی در مورد فضای و مکان استفاده از آن وجود ندارد. اگر از کمردرد رنج می‌برید می‌توانید صندلی ماساژور را بر روی صندلی اداری خود نصب کنید. اگر فریلنسر هستید و در خانه‌ کار می‌کنید، می‌توانید از آن بر روی صندلی اتاق کار خانگی‌تان استفاده کنید. به این ترتیب در حین انجام کار می‌توانید از فواید ماساژ نیز بهره‌مند شوید. حتی شما می‌توانید از این ماساژور بر روی کاناپه یا تخت یا هر جای دیگری استفاده کنید. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم برخی از مدل‌های ماساژورهای صندلی نیز دارای آداپتورهای خودرو هستند که به هنگام رانندگی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کاربردهای ماساژور صندلی

 

ویژگی‌ها و شیوه عملکرد ماساژور صندلی خودرو

ماساژورِ صندلی اغلب در اندازه‌ی استاندارد مناسب برای انواع صندلی‌های ماشین عرضه می‌شود، اما شکل آن ممکن است بسته به مدل آن متفاوت باشد. اگر به دنبال صندلی ماساژور قابل حمل برای صندلی خود هستید، بهتر است که ابتدا به وزن آن توجه کنید. معمولا ماساژورهای صندلی در وزن سبکی ساخته می‌شوند تا به راحتی بر روی صندلی ماشین یا صندلی اداری شما قرار داده شود. همینطور جنس بدنه ماساژورهای صندلی از متریال سفت و سخت ساخته می‌شوند که به فرد اجازه می‌دهد بدون نگرانی از آسیب به دستگاه، آن را در هر جایی بر روی صندلی قرار دهد.

برخی از مدل‌های ماساژور صندلی برای ماشین، دارای کیسه‌های هوا هستند که در حین انجام ماساژ درمانی باد می‌کنند و به آرامی به بدن شما فشار می‌آورند. این کیسه‌های هوا دقیقا دست‌های یک ماساژور حرفه‌ای را شبیه‌سازی می‎نمایند و از این طریق شما را ماساژ می‌دهند. اگر به دنبال ماساژور قوی هستید، بهتر است به هنگام خرید به وجود کیسه‌های هوا در آن توجه کنید. همینطور برخی از مدل‌های صندلی ماساژور برای ماشین مجهز به ماساژ ضربه‌ای هستند که جهت دریافت ماساژ بافت عمیق عالی عمل می‌کنند. این ویژگی برای افرادی که می‌خواهند بعد یک روز پرتنش ماساژ با فشار عمیق‌تری را تجربه کنند، بهترین گزینه است.

یکی دیگر از بهترین ویژگی‌هایی که در برخی از مد‌ل‌های ماساژور صندلی تعبیه می‌شود، ماساژ شیاتسو است. ماساژ شیاتسو یکی از بهترین انواع ماساژ بدن است که هدف آن باز کردن انسداد qi یا انرژی چی می‌باشد.همینطور معمولا ماساژور صندلی ماشین انواع تنظیمات مختلف را برای شدت و سرعت حرکت گوی‌ها، غلتک‌ها یا کیسه‌های هوا ارائه می‌دهد و شما می‌توانید کنترل کاملی بر روی ماساژ خود داشته باشید. برخی از مدل‌ها نیز مجهز به ماساژ لرزشی و گرمایشی هستند.

فواید و مزایای صندلی ماساژور برای ماشین

صندلی ماساژور ماشین فواید زیادی برای سلامتی دارد و می‌تواند به تسکین سفتی عضلات شانه و گردن کمک زیادی نماید. شما می‌توانید به راحتی تنش عضلانی پشت، گردن، شانه‌ها یا حتی پاها را با استفاده از صندلی ماساژور ماشین و در حالتی که فقط روی صندلی خود می‌نشینید و استراحت می‌کنید، درمان نمایید.

همینطور اگر شما از میگرن رنج می‌برید، ماساژ یکی از روش‌های موثر برای درمان است. استفاده از ماساژور صندلی می‌تواند به شما در درمان میگردن و سردرد کمک کند و حتی در درمان آرتروز نیز موثر باشد. علاوه بر این صندلی ماساژور ماشین می‌تواند گردش خون را تحریک کند و به بهبود جریان خون در بدن کمک نماید. همینطور بر اساس مطالعات انجام شده استفاده از ماساژور صندلی برای کمردرد و سیاتیک نیز مفید است. از همه‌ی این‌ها که بگذریم ماساژور صندلی بدن را وادار به ترشح اندروفین می‌کند و از این طریق به بهبود خلق‌وخوی شما کمک می‌نماید.

نکاتی که به هنگام خرید بهترین ماساژور صندلی ماشین باید به آن‌ها توجه کنید

انتخاب بهترین ماساژور صندلی ماشین شاید کمی سخت باشد و شما باید به هنگام خرید به یک سری نکات توجه کنید. معمولا صندلی ماساژور برای ماشین باید دارای کمربند برای محکم کردن دستگاه باشد تا در طور رانندگی جابجا نشده و شما به راحتی بتوانید روی صندلی نصب شده بنشینید. همینطور باید ماساژوری انتخاب کنید که حالت‌های مختلف و شدت ماساژ را بتوانید به راحتی تنظیم کنید.

نکته‌ی بعدی که به هنگام خرید ماساژور صندلی ماشین باید به آن توجه کنید، قابل حمل بودن آن است. وزن دستگاه تاثیر مستقیمی بر انتخاب شما دارد و باید حتما به این موضوع توجه نمایید. فاکتور بعدی ماساژهایی است که دستگاه ارائه می‌دهد.

نحوه تمیز کردن ماساژور صندلی ماشین

برای تمیز کردن ماساژور صندلی ابتدا آن را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس آن را با پارچه‌ی میکروفایبر مرطوبی پاک کنید و با پارچه‌ی دیگری خشک نمایید. حتما ماساژور صندلی را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید و در صورت امکان آن را بپوشانید تا از تجمع گرد و غبار جلوگیری نمایید.

 

نظرات شما